Studenten die deze opleiding met succes afronden, hebben de volgende competenties verworven.
De jonge professional bereikt een hoge kwaliteit in de uitoefening van zijn beroep doordat hij in een beroepsspecifieke context, nationaal en/of internationaal, volgende competenties beheerst:
ALGEMENE COMPETENTIES
· Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen.
· Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering.
· Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren.
· De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk communiceren, in minstens 3 vooraf gespecificeerde talen.
· Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel.
· Samenwerken als lid van een team en van de organisatie.
· Leidinggevende taken opnemen i.k.v. projectmanagement
· Klantgericht denken en handelen.
· Initiatief nemen.
· Handelen vanuit ethische en deontologische principes.
· Handelen vanuit duurzaamheidsprincipes en diversiteit.
· Gegevens bruikbaar maken en houden, statistisch verwerken en operationeel maken voor het administratief ondersteunen van het beleid.
BEROEPSSPECIFIEKE COMPETENTIES
· Toeristische diensten verlenen.
· Toeristische producten ontwikkelen.
· Toeristische processen managen.
Toeristische processen ondersteunen