Hoofdpagina | Bachelor in het toerisme en het recreatiemanagement
Practicum 1: Receptief toerisme en recreatie
Bachelor in het toerisme en het recreatiemanagement |
2011-12 |
nvt |
TRM_544 |
9 |
270 uur |
Tweede Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
- Hoegaerts Maria
- Schepers Edmond
- Dupont Alexander
- Ooms Karel
- Verbeeck Dominica
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindcompetenties opleidingsonderdeel " Recreatie en Vrije Tijd" 1° jaar
Recreatieleer 2° jaar
Eindcompetentie
TRM_AC_01 | TRM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_02 | TRM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering. | Integratieniveau |
TRM_AC_03 | TRM_AC_03 - Informatie verwerven en verwerken | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_04 | TRM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren, de werkomgeving en de sector in een context van levenslang leren. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_05 | TRM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk communiceren, in minstens 3 vooraf gespecificeerde talen. | Elementair niveau |
TRM_AC_06 | TRM_AC_06 - Loyaal samenwerken als lid van een team en van de organisatie. | Integratieniveau |
TRM_AC_07 | TRM_AC_07 - Leidinggevende taken opnemen i.k.v. projectmanagement | Integratieniveau |
TRM_AC_09 | TRM_AC_09 - Initiatief nemen. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_10 | TRM_AC_10 - Handelen vanuit ethische en deontologische principes. | Elementair niveau |
TRM_AC_12 | TRM_AC_12 - Gegevens bruikbaar maken en houden, statistisch verwerken en operationeel maken voor het administratief ondersteunen van het beleid. | Integratieniveau |
TRM_BS_01 | TRM_BS_01 - Toeristische diensten verlenen. | Integratieniveau |
TRM_BS_02 | TRM_BS_02 - Toeristische producten ontwikkelen. | Elementair niveau |
TRM_BS_04 | TRM_BS_04 - Toeristische processen ondersteunen. | Doorgroeiniveau |
Leerresultaten
De studenten leren in groep werken waar planning, deadlines en initiatief nemen belangrijk zijn. Gedurende het hele practicum wordt er per groepje een provincie toegekend die ze op vlak van de verschillende thema's verdiepen.
Ze worden voorbereid om te kunnen kiezen voor het passende keuzetraject in practicum 2.
Inhoud
1.Publieksgerichte werking en onthaal in toerisme en recreatie
2.Bedrijfseconomische doorlichting van de recreatie- en accomodatiesector
3.Facilitair Management bij congressen , meetcentives en evenementen
4.Natuur- en cultuurbeleving professioneel ondersteund.
5.De excursie is een verplicht onderdeel van het practicum.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
De student krijgt 1 examenkans in juni, gezien deze opdrachten onmogelijk individueel en zonder begeleiding kunnen gemaakt worden voor de augustus examenperiode.
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Opdrachten | 75% | | Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Portfolio | 25% | De student licht zijn portfolio toe. |