Hoofdpagina | Bachelor in het toerisme en het recreatiemanagement
Français Touristique 4
Bachelor in het toerisme en het recreatiemanagement |
2011-12 |
nvt |
TRM_4722 |
3 |
90 uur |
Tweede Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
- De Neve Ann
- Polfliet Margot
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindcompetenties Frans 1 + Frans 2 + Frans 3
Eindcompetentie
TRM_AC_01 | TRM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen. | Integratieniveau |
TRM_AC_02 | TRM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering. | Elementair niveau |
TRM_AC_04 | TRM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren, de werkomgeving en de sector in een context van levenslang leren. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_05 | TRM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk communiceren, in minstens 3 vooraf gespecificeerde talen. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_05.1 | TRM_AC_05.1 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_06 | TRM_AC_06 - Loyaal samenwerken als lid van een team en van de organisatie. | Elementair niveau |
TRM_BS_02 | TRM_BS_02 - Toeristische producten ontwikkelen. | Elementair niveau |
Leerresultaten
- De student kan op een professionele manier een groep toeristen onthalen, een gestructureerde uiteenzetting houden, aangebrachte woordenschat en structuren gebruiken bij het beschrijven van geografische en culturele items.
- De student heeft de presentatietechnieken onder de knie.
- De student kan een eigen mening formuleren over diverse niet-toeristische onderwerpen.
Eindtermen B1 B2
Inhoud
La Belqique
La France
Le français dans le monde
Discours d'accueil + Exposé
Approche géographique
Approche culturelle
Discussions classicales
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Cursussen
Handboeken
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Eerste examenkans Tweede examenperiode (juni) Tussentijdse evaluatie 100% Tweede examenkans Derde examenperiode (augustus) Mondeling examen 100% Opmerking: 1. Groepsdiscussies Voor de evaluatie van de Groepsdiscussies worden GEEN inhaalmomenten voorzien, zelfs als de student gewettigd afwezig is. De student krijgt slechts een cijfer als hij aan minstens 4/5 van de groepsdiscussies deelneemt. Als dat niet het geval is, krijgt de student een 0 voor de Groepsdiscussies. 2. Presentaties Voor de evaluatie van de Presentaties wordt SLECHTS 1 inhaalmoment voorzien, op voorwaarde dat de student zijn afwezigheid tijdig meldt en gewettigd afwezig is. De student krijgt slechts een cijfer als hij aan minstens 3 van de 4 presentaties deelneemt. Als dat niet het geval is -d.w.z. bij meer dan één afwezigheid, al dan niet gewettigd- krijgt de student een 0 voor de Presentaties.
Deze OLOD wordt generiek beoordeeld.
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Tussentijdse evaluatie | 100% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | 100% | |