Hoofdpagina | Bachelor in het toerisme en het recreatiemanagement
Français Touristique 3
Bachelor in het toerisme en het recreatiemanagement |
2011-12 |
nvt |
TRM_4716 |
3 |
90 uur |
Tweede Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
- De Neve Ann
- Polfliet Margot
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindcompetenties Frans 1 + Frans 2
Eindcompetentie
TRM_AC_01 | TRM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen. | Integratieniveau |
TRM_AC_02 | TRM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_04 | TRM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren, de werkomgeving en de sector in een context van levenslang leren. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_05 | TRM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk communiceren, in minstens 3 vooraf gespecificeerde talen. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_05.1 | TRM_AC_05.1 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_05.2 | TRM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_06 | TRM_AC_06 - Loyaal samenwerken als lid van een team en van de organisatie. | Elementair niveau |
TRM_AC_08 | TRM_AC_08 - Klantgericht denken en handelen. | Doorgroeiniveau |
TRM_BS_01 | TRM_BS_01 - Toeristische diensten verlenen. | Doorgroeiniveau |
Leerresultaten
- De student kan aan de hand van de aangebrachte structuren en uitdrukkingen een verkoopsgesprek voeren, de noden van de klant ontdekken door het stellen van de juiste vragen, een klantgerichte argumentatie opbouwen, een passend antwoord geven op de bezwaren, bedenkingen en twijfels van de klant.
- De student kan aan de hand van de aangebrachte structuren en uitdrukkingen een klacht correct behandelen.
- De student heeft de onderhandelingstechnieken onder de knie.
- De student kan een brief schrijven aan de hand van aangebrachte standaardformuleringen.
- De student kan een eigen mening formuleren over diverse niet-toeristische onderwerpen.
- De student kan na het tweemaal beluisteren van een toeristische radiouitzending een schema vervolledigen.
Eindtermen B1 B2
Inhoud
La vente La plainte La négociation Correspondance commerciale: le paiement + la plainte Récapitulation de certains problèmes grammaticaux Ex. d'écoute Discussions classicales
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Cursussen
Handboeken
Toledo (Digitale leeromgeving)
Evaluatie
Eerste examenkans Eerste examenperiode (januari) Mondeling examen 50% Eerste examenkans Eerste examenperiode (januari) Tussentijdse evaluatie 50% Tweede examenkans Derde examenperiode (augustus) Mondeling examen 80% Tweede examenkans Derde examenperiode (augustus) Schriftelijk examen 20% opmerking: Voor de evaluatie van de groepsdiscussies worden GEEN inhaalmomenten voorzien, zelfs als de student gewettigd afwezig is. De student krijgt slechts een cijfer als hij aan minstens 4/5 van de groepsdiscussies deelneemt. Als dat niet het geval is, krijgt de student een 0 voor de Groepsdiscussies.
Deze OLOD wordt generiek beoordeeld.
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Tussentijdse evaluatie | 50% | | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Mondeling examen | 50% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | 50% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen | 50% | |