Hoofdpagina | Bachelor in het toerisme en het recreatiemanagement
Español 3 (vierde taal)
Bachelor in het toerisme en het recreatiemanagement |
2011-12 |
nvt |
TRM_4724 |
3 |
90 uur |
Tweede Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
- Hoorcollege
- Oefensessie
- Zelfstudie
- Werkcollege
Begincompetentie
Bijzondere voorwaarden voor examencontract
Eindcompetenties Español 2 (vierde taal)
Begrijpen & Luisteren A1
Begrijpen & Lezen A1
Spreken & Productie A1
Spreken & Interactie A1
Schrijven A1
Eindcompetentie
TRM_AC_01 | TRM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_02 | TRM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_03 | TRM_AC_03 - Informatie verwerven en verwerken | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_04 | TRM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren, de werkomgeving en de sector in een context van levenslang leren. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_05 | TRM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk communiceren, in minstens 3 vooraf gespecificeerde talen. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_05.1 | TRM_AC_05.1 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_05.1 | TRM_AC_05.1 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Elementair niveau |
TRM_AC_05.2 | TRM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Elementair niveau |
TRM_AC_05.2 | TRM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_06 | TRM_AC_06 - Loyaal samenwerken als lid van een team en van de organisatie. | Elementair niveau |
TRM_AC_08 | TRM_AC_08 - Klantgericht denken en handelen. | Elementair niveau |
TRM_AC_09 | TRM_AC_09 - Initiatief nemen. | Elementair niveau |
TRM_AC_11 | TRM_AC_11 - Handelen vanuit duurzaamheidsprincipes en diversiteit. | Elementair niveau |
Leerresultaten
De student kan oa in een Spaanstalige omgeving:
- over de toekomst en het verleden praten
- Spaanstalige bronnen consulteren en informatie vergaren
- een korte presentatie geven
- een reisprogramma opstellen
- verschillende soorten bestemmingen beschrijven
- uiteenzettingen begrijpen over vertrouwde onderwerpen (dagelijks leven, actualiteit, toerisme)
Europees taaniveau
Begrijpen & Luisteren A1-A2
Begrijpen & Lezen A1-A2
Spreken & Productie A1-A2
Spreken & Interactie A1-A2
Schrijven A1-A2
Inhoud
Vervolg op het basispakket van Vierde taal Spaans 2.
Tijdens de lessen worden woordenschat en grammatica geïntegreerd en thematisch aangeboden; meer dan in de voorgaande lessen, zijn de thema’s expliciet verbonden met de toeristische sector.
Thema's die aan bod komen zijn o.a.
- Spaans in de wereld (landen, cijfers, cursos ELE,...)
- Reisplannen maken (planes para el futuro) en reizen beschrijven (tiempos del pasado)
- Soorten reizen/ toerisme met als concreet voorbeeld de excursie van 2 TRM
(informatie opzoeken op internet en deze voorbrengen in korte presentatie)
- Soorten toerisme, soorten vakanties
- Beschrijven van bestemmingen (klimaat, natuur, cultuur, activiteiten,..)
- Diensten en transportmiddelen
- Vrije tijd algemeen
- Weer en klimaat
- Spanje en Latijns-Amerika
..........
Tijdens de lessen worden woordenschat en grammatica zowel geïntegreerd als thematisch aangeboden.
Er wordt steeds gestreefd naar het aan bod komen van de vier vaardigheden (lezen,schrijven,luisteren,praten, met de nadruk op mondelinge communicatie (conversatieoefeningen, korte presentaties etc.)
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Handboeken
- Es español 1.Nivel inicial. Libro del alumno
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Voor de eerste examenkans bestaat de evaluatie uit twee delen:
1/Een tussentijdse evaluatie (30%) tijdens de les.
2/Een mondeling examen (70%) Dit vindt plaats tijdens de tweede examenperiode (juni). Voor de tweede examenkans bestaat de evaluatie uit een mondeling examen (100%) Dit vindt plaats tijdens de derde examenperiode (augustus)
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Mondeling examen | 70% | | Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Tussentijdse evaluatie | 30% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | 100% | |