Hoofdpagina | Bachelor in het toerisme en het recreatiemanagement
Español 2 (vierde taal)
Bachelor in het toerisme en het recreatiemanagement |
2011-12 |
nvt |
TRM_4719 |
3 |
90 uur |
Tweede Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
- Hoorcollege
- Oefensessie
- Zelfstudie
- Werkcollege
Begincompetentie
Eindcompetenties Español 1 (vierde taal)
Eindcompetentie
TRM_AC_01 | TRM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen. | Elementair niveau |
TRM_AC_05 | TRM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk communiceren, in minstens 3 vooraf gespecificeerde talen. | Elementair niveau |
TRM_AC_05.1 | TRM_AC_05.1 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Elementair niveau |
TRM_AC_05.2 | TRM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Elementair niveau |
Leerresultaten
De student kan in een Spaanstalige omgeving:
- eenvoudige schriftelijke documenten begrijpen en eenvoudige formulieren invullen
- in een alledaagse context een conversatie voeren en begrijpen (restaurant, stadsbezoek, inkopen doen,...)
-eenvoudige informatie uitwisselen in face-to-face situaties
- eenvoudige instructies en teksten begrijpen rond algemene thema's
Inhoud
Vervolg op het basispakket van vierde taal Spaans
Thema's die aan bod komen zijn o.a:
- Spanje en Latijns-Amerika
- Dagelijkse activiteiten ( werk en vrije tijd)
- De stad beschrijven en gebouwen benoemen
- De weg uitleggen
- Inkopen gaan doen (voeding, kleding, souvenirs,...)
- Tijdsaanduidingen gebruiken (data, het uur,...)
- Een menu lezen en bestellen in een restaurant
- Opinies en gevoelens weergeven
- Dagelijkse situaties (sociale context en werk,winkelen,...)
- Reisverhalen lezen en beluisteren ( met gebruik van verleden tijden)
Tijdens de lessen worden woordenschat en grammatica zowel geïntegreerd als thematisch aangeboden Er wordt steeds gestreefd naar het aan bod komen van de vier vaardigheden: lezen,schrijven,luisteren,praten. Afhankelijk van het onderwerp en de beoogde competentie(s), ligt de nadruk op één of meerdere vaardigheden.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Handboeken
- Es español 1.Nivel inicial. Libro del alumno
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Eerste examenkans Eerste examenperiode - Tussentijdse evaluatie 30%
Eerste examenkans Eerste examenperiode (januari) - Schriftelijk examen 70%
Tweede examenkans Derde examenperiode (augustus) - Schriftelijk examen 100%
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Schriftelijk examen | 70% | | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Tussentijdse evaluatie | 30% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen | 100% | |