Lessius Mechelen ects

Hoofdpagina | Bachelor in het toerisme en het recreatiemanagement

English 2 for Tourism: Focus on USA and Canada


Opleiding Bachelor in het toerisme en het recreatiemanagement Academiejaar 2011-12
Volgtijdelijkheid op nvt Referentienummer TRM_4730
Studiepunten 4 Studietijd 120 uur
Opleidingsfase Tweede Programmajaar Creditcontract mogelijk Ja
Examencontract(diploma) mogelijk Ja Examencontract (creditbewijs) mogelijk Ja
Aard Verplicht Quotering Punt op 20
Tolereerbaar Ja Tweede examenkans

Docenten

  • Gielen Cecilia

Onderwijstaal

  • Engels

Onderwijsvorm

  • Oefensessie
  • Zelfstudie
  • Groepswerk

Begincompetentie

- End competences English I: Focus on UK and Ireland.

- Common European Framework of Reference for Languages B1.

Eindcompetentie

TRM_AC_01TRM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen.Doorgroeiniveau
TRM_AC_02TRM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering.Doorgroeiniveau
TRM_AC_03TRM_AC_03 - Informatie verwerven en verwerkenDoorgroeiniveau
TRM_AC_04TRM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren, de werkomgeving en de sector in een context van levenslang leren.Doorgroeiniveau
TRM_AC_05TRM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk communiceren, in minstens 3 vooraf gespecificeerde talen.Doorgroeiniveau
TRM_AC_05.1TRM_AC_05.1 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel.Doorgroeiniveau
TRM_AC_05.2TRM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel.Doorgroeiniveau
TRM_AC_06TRM_AC_06 - Loyaal samenwerken als lid van een team en van de organisatie.Doorgroeiniveau
TRM_AC_08TRM_AC_08 - Klantgericht denken en handelen.Doorgroeiniveau
TRM_AC_11TRM_AC_11 - Handelen vanuit duurzaamheidsprincipes en diversiteit.Elementair niveau
TRM_BS_01TRM_BS_01 - Toeristische diensten verlenen.Elementair niveau
TRM_BS_02TRM_BS_02 - Toeristische producten ontwikkelen.Elementair niveau

Leerresultaten

 


The student solves problems in a flexible way. He looks for new and creative solutions and/or sources of information. If necessary, he manages to adapt his work rhythm to the work load to which he is exposed.


 



The student analyses new issues/cases from  different viewpoints. He asks relevant questions and balances different answers. He can support his point of view.


 



The student looks for adequate information, evaluates the importance of these data and includes the gained information into his thinking process.


 


 


The student recognizes his strengths and weaknesses, and learns from mistakes. He listens actively to feedback. He tries to master new working methods.


 


 


The student takes part in job-related conversations. He participates in meetings and supports his viewpoint.


The student gives a presentation on general (tourism) related issues in fluent English.


The student studies English grammar – if necessary– on an individual basis.


The student reads and writes  English letters and emails correctly.


The student can highlight the important issues of a medium to  difficult English business text (tourism related). 


The student listens actively to the viewpoints of the others and formulates his own point of view. He can reach an agreement and balances his viewpoint against the points of view of the other students.


 



The student helps customers in a friendly way. He looks actively for solutions and manages to deal with complaints.


 



The student recognizes that the world in general and his workplace in particular have become very multicultural. He understands the basics of sustainability and tries to integrate those principles in his way of thinking and performing.




The student is respectful towards other people and the environment.


 

Inhoud

 


English for Tourism:


-Tourism Today, NTO’s, e-Travel, Quality in Tourism, The Impacts of Tourism, Built Attractions, Events Management.


-Business Communication (socializing, complaints)


-Revision: grammar, spelling, pronunciation


 


Focus on USA and Canada:


-Research on the relationship between a particular region and its history, geography, culture and tourism


-Explore leisure and tourism facilities in the different regions in USA and Canada, and study the current importance for tourism

Studiematerialen

Meer info op de cursussen- en boekenlijst.

Cursussen

  • Cursus

Handboeken

  • Oxford English Grammar Course – Intermediate + pronunciation for grammar CD-Rom
  • Tourism 3 Oxford English for Careers Student's Book

Toledo (Digitale leeromgeving)

  • Online studiemateriaal
  • Opdrachten en studiemateriaal op Toledo

Evaluatie

English 2 for Tourism: Focus on USA and Canada is organized as well in the first as in the second term, i.e.

4 contact hours/term.

First examination chance,  first examination period: oral exam 50%,  permanent assessment 50%.

First examination chance,  second examination period: oral exam 50% , permanent assessment 50%.

Second examination chance, third examination period: oral exam 50%, written exam  50%.

Eerste examenkansEerste examenperiode (januari)Tussentijdse evaluatie50%
Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Schriftelijk examen50%
Eerste examenkansTweede examenperiode (juni)Mondeling examen50%
Eerste examenkansTweede examenperiode (juni)Tussentijdse evaluatie50%
Eerste examenkansEerste examenperiode (januari)Mondeling examen50%
Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Mondeling examen50%