Hoofdpagina | Bachelor in het toerisme en het recreatiemanagement
English 1 for Tourism : Focus on UK and Ireland
Bachelor in het toerisme en het recreatiemanagement |
2011-12 |
nvt |
TRM_4715 |
5 |
150 uur |
Eerste Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
- Hoorcollege
- Zelfstudie
- Oefensessie
- Groepswerk
Begincompetentie
Eindcompetenties Engels secundair onderwijs Algemene competenties
Europees referentiekader voor talen : A2 / B1
lezen - begrijpen - luisteren: B 1
luisteren: B 1
spreken productie en interactie: B 1
schrijven: A 2
Eindcompetentie
TRM_AC_03 | TRM_AC_03 - Informatie verwerven en verwerken | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_04 | TRM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren, de werkomgeving en de sector in een context van levenslang leren. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_05 | TRM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk communiceren, in minstens 3 vooraf gespecificeerde talen. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_05.1 | TRM_AC_05.1 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_05.2 | TRM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_08 | TRM_AC_08 - Klantgericht denken en handelen. | Elementair niveau |
TRM_AC_11 | TRM_AC_11 - Handelen vanuit duurzaamheidsprincipes en diversiteit. | Elementair niveau |
TRM_BS_02 | TRM_BS_02 - Toeristische producten ontwikkelen. | Elementair niveau |
Leerresultaten
De student levert tijdig correcte en overzichtelijke documenten en gegevens af .
De student verzamelt informatie over achtergrond en oorzaken , vat samen en formuleert een persoonlijk standpunt bv rond duurzaamheid.
De student verwerkt deze informatie in opinieteksten, presentaties en beschrijvingen. Hij heeft hierbij bijzondere aandacht voor identificatie en presentatie van het rapport, samenvatting, creatieve tekst.
De student noteert zijn voortgang in een personal file waarbij hij rekening houdt met feedback ( peers -teacher) en zelfevaluatie.
De student kan in correct Engels en met de nodige aandacht voor beroepsjargon en in beroepsspecifieke situaties van toerisme en hospitality communiceren ( schriftelijk en mondeling) en taken uitvoeren ( converseren, telefoneren, presenteren, samenvatten, beschrijven)
De student begrijpt beroepsgerelateerde instructies/woordenschat en kan die ook actief gebruiken ( eigen maken van vakjargon) in het Engels.
De student kent de standaard afspraken en procedures in verband met brief, mail en fax, hij zoekt hierover zelf informatie op . Hij kan brief, mail en fax schrijven in correct Engels in de context van toerisme en hospitality vooral met het oog op informatie-aanvraag en reservatie.
De student maakt zich de grammatica van de Engelse taal, gedeeltelijk op zelfstandige basis, verder eigen in functie van correct taalgebruik en gebruikt correcte spelling.
De student werkt klantgericht bij het voorstellen van UK/Ireland en reageert vriendelijk, snel, correct en adequaat op vragen van het publiek.
De student heeft inzicht in de principes van duurzaamheid. Hij kan teksten in verband met dit onderwerp opzoeken, beoordelen, samenvatten en eigen opinie rond duurzaamheid vertolken.
De student heeft kennis van de culturele eigenheid van UK/Ireland en kent een aantal culturele en natuurlijke hoogtepunten van UK/Ireland. Hij kan deze gebruiken bij het ontwerpen van een reisplan door deze landen.
De student heeft inzicht in multiculturele verschillen en beheerst presentatietechnieken in het Engels.
Inhoud
1 GRAMMAR
Grammar Practice and Review (in class + self-study ) : tenses, relatives , questions
Oxford English Grammar Course (Intermediate) ( sections 1,2,3,4,5,7,8,18, 19 + appendix 1,2,5,7)
2 VOCABULARY AND TECHNIQUES
OEC: Tourism 2: ENCOUNTERS units 1-12
Vocabulary: Tourist Vocabulary and Skill Work,
Career Skills and knowledge : tourism and hospitality
3 COMMUNICATION
Business communication, emails, fax, reports
Socializing, Conversations , role playing
Presenting/Describing a hotel, a destination, nature, weather, giving directions, ...
Presentation skills
4 BACKGROUND to UK and Ireland : information
presentations
knowledge cultural and natural highlights
itinerary
5 SUSTAINABILITY
Basic and general texts on sustainability
information - summary - point of view
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Cursussen
Handboeken
- Oxford English Grammar Course – Intermediate + pronunciation for grammar CD-Rom
- Tourism 2 Oxford English for Careers Student's Book
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Schriftelijk examen | 70% | | Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Schriftelijk examen | 70% | | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Tussentijdse evaluatie | 30% | | Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Tussentijdse evaluatie | 30% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen met mondelinge voortzetting | 100% | aandeel schriftelijk examen: 70% mondelinge voortzetting 30 % |