Lessius Mechelen ects

Hoofdpagina | Bachelor in het toerisme en het recreatiemanagement

English 1 for Tourism : Focus on UK and Ireland


Opleiding Bachelor in het toerisme en het recreatiemanagement Academiejaar 2011-12
Volgtijdelijkheid op nvt Referentienummer TRM_4715
Studiepunten 5 Studietijd 150 uur
Opleidingsfase Eerste Programmajaar Creditcontract mogelijk Ja
Examencontract(diploma) mogelijk Ja Examencontract (creditbewijs) mogelijk Ja
Aard Verplicht Quotering Punt op 20
Tolereerbaar Ja Tweede examenkans

Docenten

  • marieke vandrepol

Onderwijstaal

  • Engels

Onderwijsvorm

  • Hoorcollege
  • Zelfstudie
  • Oefensessie
  • Groepswerk

Begincompetentie

Eindcompetenties Engels secundair onderwijs Algemene competenties

Europees referentiekader voor talen : A2 / B1

lezen - begrijpen - luisteren: B 1

luisteren: B 1

spreken productie en interactie: B 1

schrijven: A 2

Eindcompetentie

TRM_AC_03TRM_AC_03 - Informatie verwerven en verwerkenDoorgroeiniveau
TRM_AC_04TRM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren, de werkomgeving en de sector in een context van levenslang leren.Doorgroeiniveau
TRM_AC_05TRM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk communiceren, in minstens 3 vooraf gespecificeerde talen.Doorgroeiniveau
TRM_AC_05.1TRM_AC_05.1 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel.Doorgroeiniveau
TRM_AC_05.2TRM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel.Doorgroeiniveau
TRM_AC_08TRM_AC_08 - Klantgericht denken en handelen.Elementair niveau
TRM_AC_11TRM_AC_11 - Handelen vanuit duurzaamheidsprincipes en diversiteit.Elementair niveau
TRM_BS_02TRM_BS_02 - Toeristische producten ontwikkelen.Elementair niveau

Leerresultaten

De student levert tijdig correcte en overzichtelijke documenten en gegevens af .

De student verzamelt informatie over achtergrond en oorzaken , vat samen en formuleert een persoonlijk standpunt bv rond duurzaamheid.

De student verwerkt deze informatie in opinieteksten, presentaties en beschrijvingen. Hij heeft hierbij bijzondere aandacht voor identificatie en presentatie van het rapport, samenvatting, creatieve tekst.

De student noteert zijn voortgang in een personal file waarbij hij rekening houdt met feedback ( peers -teacher) en zelfevaluatie.

De student kan in correct Engels en met de nodige aandacht voor beroepsjargon en in beroepsspecifieke situaties van toerisme en hospitality communiceren ( schriftelijk en mondeling) en taken uitvoeren  ( converseren, telefoneren, presenteren, samenvatten, beschrijven) 

De student begrijpt beroepsgerelateerde instructies/woordenschat en kan die ook actief gebruiken ( eigen maken van vakjargon) in het Engels.

De student kent de standaard afspraken en procedures  in verband met brief, mail en fax, hij zoekt hierover zelf informatie op . Hij kan brief, mail en fax schrijven in correct Engels in de context van toerisme en hospitality vooral met het oog op informatie-aanvraag en reservatie.

De student maakt zich de grammatica van de Engelse taal, gedeeltelijk op zelfstandige basis, verder eigen in functie van correct taalgebruik en gebruikt correcte spelling.

De student werkt klantgericht bij het voorstellen van UK/Ireland en reageert vriendelijk, snel, correct en adequaat op vragen van het publiek.

De student heeft  inzicht in de principes van duurzaamheid. Hij kan teksten in verband met dit onderwerp opzoeken, beoordelen, samenvatten en eigen opinie rond duurzaamheid vertolken.

De student heeft kennis van de culturele eigenheid van UK/Ireland en kent een aantal culturele en natuurlijke hoogtepunten van UK/Ireland. Hij kan deze gebruiken bij het ontwerpen van een reisplan door deze landen.

De student heeft inzicht in multiculturele verschillen en beheerst presentatietechnieken in het Engels.

Inhoud



1 GRAMMAR



Grammar Practice and Review (in class + self-study ) : tenses, relatives , questions



     Oxford English Grammar Course (Intermediate)   ( sections 1,2,3,4,5,7,8,18, 19 + appendix 1,2,5,7)



2 VOCABULARY AND TECHNIQUES

OEC: Tourism 2: ENCOUNTERS units 1-12



Vocabulary: Tourist Vocabulary and Skill Work,



Career Skills and knowledge : tourism and hospitality



3 COMMUNICATION 

    Business communication, emails, fax, reports  

    Socializing, Conversations , role playing

    Presenting/Describing a hotel, a destination, nature, weather, giving directions, ... 

    Presentation skills



4 BACKGROUND to UK and Ireland :  information

                                                          presentations 

                                                          knowledge cultural and natural highlights

                                                          itinerary  

                                                            

5 SUSTAINABILITY

Basic and general texts on sustainability

information - summary - point of view

Studiematerialen

Meer info op de cursussen- en boekenlijst.

Cursussen

  • Cursus

Handboeken

  • Oxford English Grammar Course – Intermediate + pronunciation for grammar CD-Rom
  • Tourism 2 Oxford English for Careers Student's Book

Toledo (Digitale leeromgeving)

  • Opdrachten en studiemateriaal op Toledo

Evaluatie




Eerste examenkansEerste examenperiode (januari)Schriftelijk examen70%
Eerste examenkansTweede examenperiode (juni)Schriftelijk examen70%
Eerste examenkansEerste examenperiode (januari)Tussentijdse evaluatie30%
Eerste examenkansTweede examenperiode (juni)Tussentijdse evaluatie30%
Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Schriftelijk examen met mondelinge voortzetting100% aandeel schriftelijk examen: 70% mondelinge voortzetting 30 %