Hoofdpagina | Bachelor in het toerisme en het recreatiemanagement
English 3 for Tourism
Bachelor in het toerisme en het recreatiemanagement |
2011-12 |
nvt |
TRM_4725 |
3 |
90 uur |
Derde Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
- De Neve Ann
- Krekels Katrijn
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
- Groepswerk
- Hoorcollege
- Oefensessie
- Werkcollege
- Zelfstudie
Begincompetentie
- Eindcompetenties Engels 2 TRM - Europees taalniveau B2
Eindcompetentie
TRM_AC_01 | TRM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen. | Integratieniveau |
TRM_AC_02 | TRM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering. | Integratieniveau |
TRM_AC_03 | TRM_AC_03 - Informatie verwerven en verwerken | Integratieniveau |
TRM_AC_04 | TRM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren, de werkomgeving en de sector in een context van levenslang leren. | Integratieniveau |
TRM_AC_05 | TRM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk communiceren, in minstens 3 vooraf gespecificeerde talen. | Integratieniveau |
TRM_AC_05.1 | TRM_AC_05.1 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Integratieniveau |
TRM_AC_05.2 | TRM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Integratieniveau |
TRM_AC_06 | TRM_AC_06 - Loyaal samenwerken als lid van een team en van de organisatie. | Integratieniveau |
TRM_AC_08 | TRM_AC_08 - Klantgericht denken en handelen. | Integratieniveau |
TRM_BS_01 | TRM_BS_01 - Toeristische diensten verlenen. | Integratieniveau |
TRM_BS_04 | TRM_BS_04 - Toeristische processen ondersteunen. | Doorgroeiniveau |
Leerresultaten
TRM_AC_01 :
- De student past zich aan veranderde omstandigheden aan zowel wat mensen, middelen, doelen als procedures betreft.
- Hij is in staat alternatieve ideeën voor te stellen, alsook voorstellen en oplossingen uit te werken.
- Hij kan onder tijdsdruk voor een degelijk resultaat zorgen met oog voor details en afwerking.
- Hij kan beslissingen nemen op basis van beperkte informatie.
TRM_AC_02 :
- De student kan verbanden leggen tussen verschillende soorten informatie.
- Hij is eveneens in staat hoofd- en bijzaken te onderscheiden.
- Hij kan nieuwe informatie in bestaande informatie integreren.
- Zijn oordeel is gefundeerd.
- Bij zijn oordeel houdt hij rekening met de mogelijke gevolgen.
- De student kan een standpunt innemen ten aanzien van een vraagstuk/case.
TRM_AC_03 :
- De student verzamelt efficiënt de voor een opdracht vereiste gegevens uit bronnen die hij gedeeltelijk zelf heeft geselecteerd.
- Hij verwerkt de gegevens uit bronnen gedeeltelijk zelfstandig. Hij analyseert, structureert en synthetiseert de verzamelde informatie.
- Hij schat daarbij de relevantie en de betrouwbaarheid van de informatie goed in.
TRM_AC_04 :
- De student stelt zijn eigen functioneren in vraag.
- Hij kent zijn eigen sterktes en zwaktes en kan deze ook duidelijk verwoorden.
- Hij kan een SWOT-analyse maken van een land en kan verbeterpunten, problemen formuleren.
- Hij is in staat zijn manier van werken aan te passen op basis van de gegeven feedback en van de nieuwe inzichten.
- Hij kan initiatief nemen.
TRM_AC_05.1. :
Europees taalniveau B2
- De student weet met wie hij spreekt en past zijn stijl aan de situatie aan.
- Hij gebruikt beroepsspecifieke woordenschat.
- Hij drukt zich helder en vlot uit.
- De student formuleert zijn boodschap logisch en gestructureerd.
- Hij kan ook complexe informatie face-to-face met klanten of telefonisch overbrengen.
- Hij is in staat zijn mening te nuanceren.
- Hij begrijpt details bij een briefing rond een welbepaald project.
- Hij begrijpt vaktechnische taal bij presentaties en in discussies.
- Hij notuleert bij vergaderingen en kan deelnemen aan de gesprekken.
TRM_AC_05.02 :
Europees taalniveau B2
- De student begrijpt correspondentie, verslagen en vakliteratuur in het Engels.
- Hij vindt snel relevante informatie in formulieren en teksten over de toeristische sector.
- Hij vergelijkt informatie, schat de waarde van het materiaal in en kan de informatie ook analyseren.
- Hij kan een gestructureerd verslag en/of advies schrijven.
TRM_AC_06 :
- De student kan goed samenwerken met andere studenten en draagt actief bij tot het resultaat van het team.
- De student neemt zijn verantwoordelijkheid in het uitvoeren van taken voor een groepswerk.
- Hij heeft een open houding, met andere woorden hij geeft en aanvaardt feedback en kritiek en houdt rekening met de mening van anderen.
TRM_AC_08 :
- De student probeert de dienstverlening aan de klant zo optimaal mogelijk te laten verlopen.
- Hij communiceert adequaat met klanten.
TRM_BS_01 :
- De student stelt een optimale keuze uit de verschillende toeristische producten voor en overtuigt de klant van zijn product.
- Hij kan een dossier volledig afwerken.
- Hij speelt in op afwijkende voorwaarden en kan creatieve voorstellen formuleren.
TRM_BS_04 :
- De student beheerst presentatietechnieken in het Engels.
- Hij onderneemt concrete acties om vragen, problemen en klachten van klanten op te lossen.
Inhoud
- Basis:
- Solliciteren: schriftelijk (sollicitatiebrief en cv) en mondeling (sollicitatiegesprek)
- Vergaderen: mondeling (actief vergaderen volgens functie) en schriftelijk (verslag).
- Woordenschatuitbreiding en fine-tuning spelling en grammatica.
- Telefoneren, mailen en klachtenbehandeling: fine-tuning mondelinge aspecten.
- Geintegreerd:
De inhoud is nauw verweven met de inhoud van de verschillende keuzetrajecten (practicum) van Incoming en Outgoing Tourism. Afhankelijk van het practicum gaat het om een oefening in onderhandelen, een verkoopsgesprek, voorstelling van een nieuw product, een toeristisch bedrijf, contracten afsluiten etc.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Handboeken
- English for Meetings + MultiROM
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Eerste examenkans - eerste examenperiode (januari)
- Engels basis: mondeling examen: 40% + tussentijdse evaluatie: 20%
- Engels geïntegreerd: tussentijdse evaluatie: 40%
Tweede examenkans - derde examenperiode (augustus)
- Engels basis: mondeling examen: 60%
- Engels geïntegreerd: 40%
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Mondeling examen | 40% | | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Tussentijdse evaluatie | 60% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | 100% | |