Hoofdpagina | Bachelor in het officemanagement
European citizenship
Bachelor in het officemanagement |
2011-12 |
nvt |
OM_3007 |
3 |
90 uur |
Eerste Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
- No specific competences required
- main attitudes: curiosity & engagement
Eindcompetentie
OM_IRM_01.1 | OM_IRM_01.1 - de voor een opdracht vereiste, eventueel meertalige gegevens efficiƫnt kan verzamelen vanuit betrouwbare, relevante bronnen (ook multimedia-informatie)- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_IRM_01.2 | OM_IRM_01.2 - kan interpreteren welke informatie essentieel is om interne en externe bedrijfsprocessen probleemloos te laten verlopen- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_IRM_01.3 | OM_IRM_01.3 - zelfstandig deze geselecteerde gegevens kan verwerken tot direct bruikbare informatie. Bij die verwerking kan hij de informatie analyseren, structureren, synthetiseren en presenteren met de daarvoor gepaste software- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_IRM_01.4 | OM_IRM_01.4 - de verwerkte informatie kan beheren zodat die door alle rechthebbenden snel en efficiƫnt kan teruggevonden en geraadpleegd worden (archiefbeheer)- hij heeft daarbij voldoende oog voor de beveiliging van digitale informatie- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_IRM_01.5 | OM_IRM_01.5 - de verwerkte informatie kan laten doorstromen naar anderen, lacunes in de informatie en in de doorstroming ervan kan onderkennen, ze kan rapporteren en helpen oplossen. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_IRM_02 | OM_IRM_02 - BEROEPSROL: COMMUNICATOR | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_IRM_02.03 | OM_IRM_02.3 - goederen, diensten klantgericht mondeling of schriftelijk kan presenteren- doordacht kan onderhandelen, argumenteren, overtuigen in een heldere, correcte (ook vreemde) taal- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_IRM_02.05 | OM_IRM_02.5 - zelfstandig correcte, coherente interne en externe bedrijfsteksten kan opstellen en/of bestaande teksten kan reviseren/redigeren- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_IRM_05.11 | OM_IRM_05.11 - in een (multicultureel, multidisciplinair) team een constructieve inbreng kan hebben met respect voor de inbreng van de anderen- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
Leerresultaten
the student
- explores crucial aspects of the European project/integration, cultural differences & similarities in European context
- acquires sound knowledge about the European project & European cooperation
- recognizes social and ethical questions or issues & takes up a well-reasoned and critical stand
- efficiently collects and interprets multilingual (mainly English) data from
reliable & relevant sources with the appropriate ICT-tools
- structures, abstracts, manages and presents this information
- effectively communicates orally
- presents information he/she has done research on
- makes contacts in an international context with respect for cultural differences
- can talk and negotiatate with colleagues in an international context
- plans assignments, establishes priorities & respects deadlines
- contributes constructively in a multicultural team with respect for other people's contributions and opinions
Inhoud
LECTURES: THE EUROPEAN PROJECT
1/ INTRO: EUR0PEAN CITIZENSHIP, EUROBAROMETER & USEFUL WEBSITES EUROPEAN MEDIA
2/ ORGANISATION: THE MAIN EU BODIES
3/ FUTURE: ENLARGEMENT
4/ ECONOMY & SOLIDARITY: STRATEGY EUROPE 2020, BUDGET & STRUCTURAL FUNDS, ECONOMIC CRISIS
5/ CULTURE: THE EUROPEAN WAY, HUMAN RIGHTS, TURKEY & EUROPE OF PROJECTS
6/ MIGRATION: SCHENGEN & MIGRATION POLICY
ORAL PRESENTATIONS (PPT) OF COUNTRY FILES:
GROUP ASSIGNMENT WITH DESK RESEARCH
WRITTEN TEST OF CRUCIAL COURSE CONTENTS:
THE BASICS OF THE EUROPEAN PROJECT
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
The student must take part in both evaluations,
i.c. a group presentation (country file) & an individual written test (basic knowledge of the European project).
When the student obtains a score of 7/20 or <7/20 for this test, he/she can only obtain a maximum score of 9/20.
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Tussentijdse evaluatie | 100% | - group presentation: country file
- individual test: basic knowledge of the European project
| Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen met mondelinge voortzetting | 100% | - group presentation: country file
- individual test: basic knowledge of the European project |