Hoofdpagina | Bachelor in het officemanagement
Chinees 2
Bachelor in het officemanagement |
2011-12 |
nvt |
OM_2819 |
4 |
120 uur |
Eerste Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindcompetenties Chinees 1.
Eindcompetentie
OM_IRM_02.00A | OM_IRM_02.A - Als (meertalige) communicator toont de jonge professional aan dat hij via de geijkte kanalen een boodschap in verschillende talen zowel mondeling als schriftelijk aan de juiste doelgroep kan doorgeven- die boodschap bevat accurate, duidelijke, (qua vormgeving) aantrekkelijke informatie, aangepast aan de specifieke doelgroep. Hij kan voor opvolging zorgen indien nodig. Dit wil zeggen dat de jonge professional van de Bachelor in Office management, afstudeerrichting Intercultural Relations Management in het Nederlands, Frans en Engels en in meerdere of mindere mate in het Duits of Spaans, met respect voor de huisstijl van de beroepsomgeving: | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_IRM_02.01 | OM_IRM_02.1 - interne en externe contacten in internationale context kan leggen en onderhouden, zowel van zichzelf als van de leidinggevende met respect voor de interculturele verschillen- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_IRM_02.02 | OM_IRM_02.2 - op een gepaste manier interne en externe, formele en informele gesprekken kan voeren in internationale context- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
Leerresultaten
De eindcompetenties worden binnen het Europese taalniveau A1 gesitueerd.
1. De student onderhoudt in beperkte mate sociale contacten met
collega's en bezoekers. Door het (beperkte) gebruik van Chinees toont de
student dat hij/zij geïnteresseerd is in de Chinese taal en cultuur en
wekt sympathie en welwillendheid op bij de Chinese tegenpartij.
2. De student wisselt persoonlijke informatie uit in het Chinees, zowel
over zichzelf als over derden (naam, nationaliteit, werk, studies,
hobbies, gezinssamenstelling...)
3. De student maakt afspraken op een bepaalde dag binnen de huidige maand.
4. De student neemt een uitnodiging aan of kan ze beleefd weigeren.
Inhoud
1. Vragen waar iemand of iets is
2. Bedanken, verontschuldigen
3. Een afspraak maken
4. Zichzelf of een derde persoon voorstellen
5. Familie
6. School
7. Job
Lessen 5-8 in het handboek (New Practical Chinese Reader 1).
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Handboeken
- New Practical Chinese Reader 1 Textbook
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Dit opleidingsonderdeeld wordt beoordeeld volgens de generieke beoordelingsniveaus.
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Tussentijdse evaluatie | 10% | | Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Schriftelijk examen met mondelinge voortzetting | 90% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen met computer | 100% | |