Hoofdpagina | Bachelor in het officemanagement
Chinees 4
Bachelor in het officemanagement |
2011-12 |
nvt |
OM_2977 |
4 |
120 uur |
Tweede Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindcompetenties Chinees 3.
Eindcompetentie
OM_IRM_02.00A | OM_IRM_02.A - Als (meertalige) communicator toont de jonge professional aan dat hij via de geijkte kanalen een boodschap in verschillende talen zowel mondeling als schriftelijk aan de juiste doelgroep kan doorgeven- die boodschap bevat accurate, duidelijke, (qua vormgeving) aantrekkelijke informatie, aangepast aan de specifieke doelgroep. Hij kan voor opvolging zorgen indien nodig. Dit wil zeggen dat de jonge professional van de Bachelor in Office management, afstudeerrichting Intercultural Relations Management in het Nederlands, Frans en Engels en in meerdere of mindere mate in het Duits of Spaans, met respect voor de huisstijl van de beroepsomgeving: | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_IRM_02.01 | OM_IRM_02.1 - interne en externe contacten in internationale context kan leggen en onderhouden, zowel van zichzelf als van de leidinggevende met respect voor de interculturele verschillen- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_IRM_02.02 | OM_IRM_02.2 - op een gepaste manier interne en externe, formele en informele gesprekken kan voeren in internationale context- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_IRM_05.00B | OM_IRM_05.B - Als kwaliteitsbewaker kan de jonge professional bij de uitoefening van de verschillende beroepsrollen een bijdrage leveren tot het verbeteren van de kwaliteit van zijn beroepsomgeving. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_IRM_05.03 | OM_IRM_05.3 - het eigen functioneren kritisch kan evalueren en eventueel bijsturen. Op basis van deze reflectie streeft hij ook naar een verdere (levenslange) ontwikkeling van de eigen competenties- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_IRM_05.10 | OM_IRM_05.10 - een bijdrage kan leveren tot de kwaliteit van relaties met alle stakeholders van zijn beroepsomgeving doordat hij zich gemakkelijk kan inleven in de anderen en van daaruit klantgericht kan denken en handelen. Hij kan goed inschatten welke informatie aan wie doorgegeven kan worden- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
Leerresultaten
Eindniveau Chinees A1.
1. De student voert in het Chinees een eenvoudig gesprek aan de telefoon.
2. De student communiceert voornamelijk op relatieniveau.
3. De student kan gezondheidsklachten voorleggen aan een dokter.
4. De student huurt een huis of kamer.
5. De student gebruikt een woordenboek voor het opzoeken van Chinese karakters.
6. De student begrijpt de informatie van standaardbrieven / e-mails en memo’s met persoonlijke inhoud.
Inhoud
1. Dokter
2. Telefoneren
3. Huren
4. Om hulp vragen
5. Uitnodigen
6. Klachten en verontschuldigingen
7. Feestdagen
Lessen 12-14 in het handboek (New Practical Chinese Reader 1).
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Handboeken
- Concise English-Chinese/Chinese-English Dictionary
- New Practical Chinese Reader 1 Textbook
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Dit opleidingsonderdeel wordt beoordeeld volgens de generieke beoordelingsniveaus.
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Schriftelijk examen met mondelinge voortzetting | 90% | | Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Tussentijdse evaluatie | 10% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen met mondelinge voortzetting | 100% | |