Hoofdpagina | Bachelor in het officemanagement
Ethische reflectie
Bachelor in het officemanagement |
2011-12 |
nvt |
OM_3016 |
3 |
90 uur |
Tweede Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindtermen secundair onderwijs
Eindcompetentie
OM_IRM_05.03 | OM_IRM_05.3 - het eigen functioneren kritisch kan evalueren en eventueel bijsturen. Op basis van deze reflectie streeft hij ook naar een verdere (levenslange) ontwikkeling van de eigen competenties- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_IRM_05.10 | OM_IRM_05.10 - een bijdrage kan leveren tot de kwaliteit van relaties met alle stakeholders van zijn beroepsomgeving doordat hij zich gemakkelijk kan inleven in de anderen en van daaruit klantgericht kan denken en handelen. Hij kan goed inschatten welke informatie aan wie doorgegeven kan worden- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_MA_05.03 | OM_MA_05.3 - het eigen functioneren kritisch kan evalueren en eventueel bijsturen. Op basis van deze reflectie streeft hij ook naar een verdere (levenslange) ontwikkeling van de eigen competenties- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_MA_05.10 | OM_MA_05.10 - een bijdrage kan leveren tot de kwaliteit van relaties met alle stakeholders van zijn beroepsomgeving doordat hij zich gemakkelijk kan inleven in de anderen en van daaruit klantgericht kan denken en handelen. Hij kan goed inschatten welke informatie aan wie doorgegeven kan worden- | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
OM_MA_05.12 | OM_MA_05.12 - ethische, deontologische of maatschappelijke vragen in zijn beroepscontext kan onderkennen en hierbij een beredeneerd standpunt kan innemen. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
Leerresultaten
Een bijdrage kunnen leveren tot de kwaliteit van relaties met alle stakeholders van zijn beroepsomgeving doordat hij zich gemakkelijk kan inleven in de anderen en van daaruit klantgericht kan denken en handelen.
In een multicultureel team een constructieve inbreng hebben met respect voor de inbreng van anderen.
Ethische, deontologische of maatschappelijke vragen in zijn beroepscontext kunnen onderkennen en hierbij een beredeneerd standpunt kan innemen.
Inhoud
Ethiek : Organisatie-ethiek :
- Ethiek en organisatie.
- Morele dilemma's : analyse en argumentatie
- Internationaal ondernemen
- Een ethisch verantwoord marketingbeleid
-Diversiteit
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Handboeken
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Online studiemateriaal
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
geen
Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Opdrachten | 100% | | Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Opdrachten | 100% | |