Hoofdpagina | Bachelor in de interieurvormgeving
Geschiedenis en actualiteit van de moderne kunst IM
Bachelor in de interieurvormgeving |
2011-12 |
nvt |
IV_4638 |
6 |
180 uur |
Derde Programmajaar |
Ja |
Neen |
Neen |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindtermen secundair onderwijs
Eindcompetentie
IV_02.1 | IV_02.1 - heeft inzicht in de (cultuur)historische context. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_02.2 | IV_02.3 - heeft inzicht in de actuele, ethische en culturele context. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_02.4 | IV_02.4 - heeft inzicht in de internationale en maatschappelijke context. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_03.1 | IV_03.1 - neemt een kritische houding aan. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_04 | IV_04 - De student verzamelt, selecteert en verwerkt op een kritische wijze informatie. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_06.1 | IV_06.1 - gaat op een kritische wijze om met informatie | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
Leerresultaten
De student kent en herkent de belangrijkste culturele tendenzen, kunststromingen, kunstenaars en kunstwerken van de Moderne en Hedendaagse kunst en is in staat deze te beschrijven. De student kan kunstwerken situeren in de context van zijn tijd. De student verwerft inzicht in de relaties tussen de kunststromingen van de Moderne en Hedendaagse kunst. De student legt verbanden tussen de politieke, sociale en culturele aspecten van de besproken periodes. Hij houdt rekening met de historische, culturele, esthetische, maatschappelijke en internationale context.
Inhoud
Kerngedeelte
Algemeen overzicht van de ontwikkeling van de Moderne en Hedendaagse kunst: met nadruk op beeldende kunsten en architectuur
Uitbreiding
monografische hoofdstukken over de carrières van kunstenaars
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Bij het examen in juni worden eveneens de scores van de oefeningen tijdens de colleges en de scores verbonden met de museumbezoeken in de totale puntenscore geïntegreerd.
Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen | 100% | | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Geïntegreerde evaluatie | 100% | |