Hoofdpagina | Bachelor in de interieurvormgeving
Presentatietechnieken 1 IM
Bachelor in de interieurvormgeving |
2011-12 |
nvt |
IV_4624 |
3 |
90 uur |
Tweede Programmajaar |
Ja |
Neen |
Neen |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
|
Docenten
- Vanwyck Gerda
- Dergent Alan
- Dos Santos Antonio David
- Gijsemans Katja
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Competenties Vorm en kleurstudie.
Eindcompetentie
IV_01.3 | IV_01.3 - komt tot een evenwichtige compositie in het tweedimensionele vlak. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_01.4 | IV_01.4 - heeft gevoel voor vormverhoudingen in de driedimensionele ruimte. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_01.5 | IV_01.5 - gaat om met textuur, kleur en de eigenheden van het materiaal, zowel op het tweedimensionele vlak als in de driedimensionele ruimte. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_09 | IV_09 - De student presenteert en communiceert met kennis van voorstellingstechnieken. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_09.1 | IV_09.1 - beheerst de grafische voorstellingstechnieken. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_09.4 | IV_09.4 - communiceert duidelijk & volledig in 2D en 3D. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_09.7 | IV_09.7 - presenteert mondeling op een adequate manier. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
IV_10.1 | IV_10.1 - werkt individueel. | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
Leerresultaten
- De student presenteert en communiceert ontwerpideeën op een eenduidige manier.
- De student toont op een adequate manier dat hij of zij abstract denkt met gevoel voor vormverhoudingen in de driedimensionele ruimte.
- De student experimenteert met visualisatie- en presentatietechnieken en komt tot een evenwichtige en esthetische toepassing ervan in het tweedimensionele vlak.
Inhoud
Praktijkondersteunende autonome opdrachten.
Binnen het kader van abstract ruimtelijk denken wordt een oefening uitgewerkt in verschillende presentatietechnieken, die aangeboden worden onder de vorm van workshops.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Uitrustings- en werkmateriaal
Evaluatie
Door de aard van het opleidingsonderdeel is de organisatie van een tweede examenkans niet mogelijk. Op dit opleidingsonderdeel zijn de tolerantieregels wel van toepassing.
Tussentijdse evaluaties praktijkvakken:
De eindbeoordeling van de ontwerpvakken wordt samengesteld uit de verschillende beoordelingen die worden toegekend in de loop van het academiejaar.
De tussentijdse beoordeling en/of de neerslag ervan zijn ter beschikking. Ze worden overhandigd op vraag van de student.
Eigendom:
Alle oefeningen (werkstukken, tekeningen, maquettes, prototypes,...) blijven eigendom van de school.
Afwezigheden evaluaties praktijkvakken:
Indien de student niet tijdig afgeeft, te laat komt of afwezig blijft op een evaluatie/tussenevaluatie zonder voorafgaandelijke afspraken met de vaktitularis krijgt hij/zij een 0 (nul) als beoordeling. Bij gewettigde afwezigheid (ziekte of afwezigheid door omstandigheden) wordt het secretariaat verwittigd vóór 8.30 uur en worden alle documenten ingeleverd vóór 12.00 uur. Er wordt voor de student een ander jurymoment vastgelegd tijdens de juryweek om zijn werk alsnog te kunnen presenteren. Het tijdig ingeleverde werk zal in ieder geval, met of zonder presentatie door de student, door de juryleden beoordeeld worden op het resultaat. Deze beoordeling houdt geen rekening met de omstandigheden. Zo deze omstandigheden het beoordelingscijfer beïnvloed hebben, zal dit meegedeeld worden aan de examencommissie. De examencommissie stelt hierop het definitieve beoordelingscijfer vast.
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Tussentijdse evaluatie | 100% | |