BALLO_05.1 | 5.1 De leerkracht kan resultaten van onderwijsontwikkelingswerk en vernieuwende elementen aanwenden en aanbrengen. | Doorgroeiniveau |
BALLO_05.2 | 5.2 De leerkracht kan kennisnemen van toegankelijke resultaten van onderwijsonderzoek die relevant zijn voor de eigen praktijk. | Doorgroeiniveau |
BALLO_06 | Functioneel geheel 6 - De leraar als partner van de ouders of verzorgers | Integratieniveau |
BALLO_06.1 | 6.1 De leerkracht kan zich informeren over en discreet omgaan met gegevens over de leerling. | Integratieniveau |
BALLO_06.2 | 6.2 De leerkracht kan met ouders of verzorgers communiceren over het kind in de school op basis van overleg met collega's of externen. | Integratieniveau |
BALLO_06.3 | 6.3 De leerkracht kan in overleg met het team, de ouders of verzorgers informeren over en betrekken bij het klas- en schoolgebeuren, rekening houdend met de diversiteit van de ouders. | Integratieniveau |
BALLO_06.4 | 6.4 De leerkracht kan met ouders of verzorgers dialogeren over opvoeding en onderwijs. | Integratieniveau |
BALLO_06.5 | 6.5 De leerkracht kan in Standaardnederlands of in een ander passend register, communiceren met ouders en verzorgers met diverse taalachtergronden in diverse talige situaties. | Integratieniveau |
BALLO_06.6 | 6.6 De leerkracht kan strategieën ontwikkelen om te communiceren met anderstalige ouders. | Integratieniveau |
BALLO_07 | Functioneel geheel 7 - De leraar als lid van een schoolteam | Integratieniveau |
BALLO_07.1 | 7.1 De leerkracht kan overleggen en samenwerken binnen het schoolteam. | Integratieniveau |
BALLO_07.2 | 7.2 De leerkracht kan binnen het team over een taakverdeling overleggen en de afspraken naleven. | Integratieniveau |
BALLO_07.3 | 7.3 De leerkracht kan de eigen pedagogische en didactische opdracht en aanpak in het team bespreekbaar maken. | Integratieniveau |
BALLO_07.4 | 7.4 De leerkracht kan zich documenteren over de eigen rechtspositie en die van de leerlingen. | Integratieniveau |
BALLO_07.5 | 7.5 De leerkracht kan in Standaardnederlands adequaat in interactie treden met alle leden van het schoolteam. | Integratieniveau |
BALLO_08 | Functioneel geheel 8 - De leraar als partner van externen | Integratieniveau |
BALLO_08.1 | 8.1 De leerkracht kan in overleg met collega's contacten leggen, communiceren en samenwerken met externe instanties die onderwijsbetrokken initiatieven aanbieden. | Integratieniveau |
BALLO_08.2 | 8.2 De leerkracht kan in Standaardnederlands adequaat in interactie treden met medewerkers van onderwijsbetrokken initiatieven. | Integratieniveau |
BALLO_09 | Functioneel geheel 9 - De leraar als lid van de onderwijsgemeenschap | Integratieniveau |
BALLO_09.1 | 9.1 De leerkracht kan deelnemen aan het maatschappelijke debat over onderwijskundige thema's. | Integratieniveau |
BALLO_09.2 | 9.2 De leerkracht kan dialogeren over zijn beroep en zijn plaats in de samenleving. | Integratieniveau |
BALLO_11 | 11 - Attitudes | Integratieniveau |
BALLO_11_A1 | A1. beslissingsvermogen :durven een standpunt in te nemen of tot een handeling over te gaan, en er ook de verantwoordelijkheid voor dragen. | Integratieniveau |
BALLO_11_A2 | A2. relationele gerichtheid: in contacten met anderen kenmerken van echtheid, aanvaarding, empathie en respect tonen. | Integratieniveau |
BALLO_11_A3 | A3. kritische ingesteldheid: bereid zijn zichzelf en zijn omgeving ter discussie te stellen, de waarde van een bewering of een feit, de wenselijkheid en haalbaarheid van een vooropgesteld doel te verifiëren, alvorens een stelling in te nemen. | Integratieniveau |
BALLO_11_A4 | A4. leergierigheid: actief zoeken naar situaties om zijn competentie te verbreden en te verdiepen. | Integratieniveau |
BALLO_11_A5 | A5. organisatievermogen: erop gericht zijn de taken zo te plannen, te coördineren en te delegeren, dat het beoogde doel op een efficiënte manier bereikt kan worden. | Integratieniveau |
BALLO_11_A6 | A6. zin voor samenwerking: bereid zijn om gemeenschappelijk aan eenzelfde taak te werken. | Integratieniveau |
BALLO_11_A7 | A7. verantwoordelijkheidszin: zich verantwoordelijk voelen voor de school als geheel en het engagement aangaan om een positieve ontwikkeling van het kind te bevorderen. | Integratieniveau |
BALLO_11_A8 | A8. flexibiliteit: bereid zijn zich aan te passen aan wijzigende omstandigheden, zoals middelen, doelen, mensen en procedures. | Integratieniveau |