Leerresultaten
KOSTPRIJSBEREKENING
De leraar als inhoudelijk expert:
V 3.1. De student beheerst de basiskennis, volgt en bevraagt de recente evoluties i.v.m. inhouden en vaardigheden uit het vakgebied.
V 3.2. : De student wendt de verworven domeinspecifieke deskundigheid aan
V 3.3. : De student situeert en integreert het eigen vormingsaanbod in het geheel van
het onderwijsaanbod.
De student werkt aan volgende attitudes : A1 (beslissingsvermogen), A3 (kritische ingesteldheid), A4(leergierigheid), A10 (taalgebruik en communicatie).
VERKOOPKUNDE
De leraar als inhoudelijk expert – eindcompetentie 2
V3.1 en V3.2: De student beheerst de basiskennis. De verworven domeinspecifieke kennis en vaardigheden wendt hij aan in een didactische oefening. Hij volgt recente evoluties in dit verband op en integreert ze in de didactische oefening.
De leraar als innovator – eindcompetentie 2
V5.1: De student wendt vernieuwende elementen uit de opleiding aan bij de uitwerking van de didactische oefening.
De student werkt aan volgende attitudes: A1 (beslissingsvermogen), A3 (kritische ingesteldheid), A4 (leergierigheid), A10 (taalgebruik en communicatie).
Inhoud
KOSTPRIJSBEREKENING
De volgende onderwerpen worden behandeld aan de hand van concrete voorbeeldsituaties of uitgewerkte oefeningen :
- kostenbegrippen en kostprijscomponenten;
- kostprijsberekening bij massaproductie;
- Activity Based Costing;
- standaardkostencalculatie;
- standaardkostencalculatie: verschillenanalyse;
- variabele kostprijsberekening.
VERKOOPKUNDE
- Behoeften (Needs)
- Wensen, Verlangens (Wants)
- Het verkoopsgesprek (Traditioneel vs Modern)
- Het verkoopplan.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Cursussen
Handboeken
Evaluatie
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Schriftelijk examen | 60% | | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Opdrachten | 40% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen | 60% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Opdrachten | 40% | |