De student kan ervoor zorgen dat elke vorm van communicatie bij de juiste doelgroep terechtkomt via het geijkte kanaal en zorgen voor opvolging indien nodig.
De student begrijpt op een correcte en efficiënte manier het onderdeel “strategie” in een reclamecampagne, beoordeelt dit kritisch en is in staat zelf een strategische onderbouw voor een campagne uit te werken.
De student kan een kwaliteitsvolle briefing opbouwen en kan deze briefing toelichten bij de betrokken doelgroepen.
De student werkt samen met collega’s en/of externe toeleveranciers samen om de opdracht professioneel uit te voeren.
De student communiceert beroepsspecifieke informatie, ideeën, problemen en oplossingen (in een vakjargon eigen aan reclame) aan specialisten en/of leken.
De student kan volgens de basisregels van projectmanagement elke nieuwe beroepsspecifieke opdracht analyseren, planmatig aanpakken en oplossen.
De student plant en organiseert op gepaste manier een reclamecampagne zodat alle (dagelijkse) activiteiten (zoals briefing, debriefing, opvolging, creatie, productie, mediaplanning, presentatie,…) stipt, vlot en correct afgehandeld worden.
De student kan op een gepaste manier met een vooraf bepaald budget een reclamecampagne organiseren
De student kan op basis van zijn kennis en inzicht in marketing- en verkoopstechnieken een adequaat advies verlenen binnen de marketingcontext en –strategie van de klant/opdrachtgever.
De student geeft zijn opdrachtgever advies over het reclamebeleid
De student beheert het hem toebedeelde budget (i.e. reclamebudget, mediabudget, …). Hij/zij controleert de uitgaven en handelt ze correct af.
De student bouwt een kwaliteitsvolle redenering op in zijn reclamestrategie, waarbij hij/zij rekening houdt met reeds eerder verworven kennis, ervaringen en competenties.
De student volgt nieuwe ontwikkelingen op het gebied van reclame en strategie en doet op basis hiervan eigen voorstellen.
De student lost een concreet communicatieprobleem op met creativiteit en flexibiliteit en geeft aan wanneer er een beroep moet gedaan worden op externe deskundigheid om de gewenste kwaliteit te halen
De student moet erover waken dat de 5 fasen van een “campagne” (onderzoek, strategie, creatie & productie, mediaplanning en presentatie) volgens de criteria van het beroepenveld worden nageleefd en toegepast.