Hoofdpagina | Bachelor in het communicatiemanagement
Internationale communicatie 5 - Engels 5
Bachelor in het communicatiemanagement |
2010-11 |
nvt |
COM_5452 |
3 |
90 uur |
Derde Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
Ja |
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindcompetenties Engels 4
Eindcompetentie
COM_AC_03 | COM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie | Integratieniveau |
COM_AC_05.1 | COM_AC_05.1 - Op een genuanceerde en efficiƫnte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Integratieniveau |
COM_AC_05.2 | COM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiƫnte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Integratieniveau |
Leerresultaten
De student verzamelt gericht informatie via het internet, naslagwerken, audiovisueel materiaal, uit eigen waarneming en vertalende en verklarende woordenboeken. Hij vergelijkt hierbij bronnen in het Engels en beoordeelt deze bronnen op kwaliteit. Hij gebruikt de gevonden informatie om een professionele presentatie te geven. Hij stelt de inhoud van teksten rond zijn vakgebied voor, zowel mondeling als schriftelijk en gebruikt hiervoor vakgerelateerde woordenschat.
De student communiceert mondeling en schriftelijk en voert op een gepaste manier formele en informele gesprekken in het Engels;
De student vergadert in het Engels rond een opgelegd thema. Hij stelt hiervoor een agenda op en schrijft achteraf een gestructureerd, professioneel verslag.
De student schrijft een sollicitatiebrief en CV. Hij getuigt van een hoge mate van professionaliteit zowel inhoudelijk als op gebied van taal.
De student verwelkomt in het Engels externe en interne nationale en internationale klanten, opdrachtgevers en medewerkers. Hij kondigt aan en stelt voor. Hij gebruikt hierbij de vereiste registers en specifieke woordenschat.
Hij leeft afspraken en deadlines na, evalueert het eigen functioneren kritisch en stuurt dit indien nodig bij.
Inhoud
De studenten komen in contact met verschillende media in het Engels. Er wordt audiovisueel materiaal gebruikt waarop studenten zich baseren om een Engelse tekst te schrijven. Zij formuleren ook hun eigen visie op het onderwerp op een professionele manier.
De studenten zoeken informatie op in het Engels over een onderwerp dat gerelateerd is aan hun vakgebied. Zij verdiepen zich in het onderwerp en stellen het kort voor in kleine groepjes.
De studenten overtuigen hun publiek: zij geven een wervende speech.
De studenten geven een presentatie over een controversieel onderwerp. Het onderwerp wordt voorgesteld aan de hand van praktische voorbeelden. Na de presentatie leiden ze een discussie over het voorgestelde thema.
Vergaderen wordt kort besproken. De specifieke terminologie wordt aangebracht en enkele aandachtspunten worden toegelicht. De studenten vergaderen ook zelf ifv de presentatie die ze zullen geven. Ze stellen ook een agenda op, notuleren en schrijven een verslag.
Solliciteren wordt uitvoerig behandeld, zowel mondeling (het sollicitatiegesprek) als schriftelijk (schrijven van een sollicitatiebrief en cv)
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Handboeken
- English Grammar In Use (with answers and cd-rom)
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Online studiemateriaal
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Opdrachten | 70% | | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Tussentijdse evaluatie | 30% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | 60% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Opdrachten | 40% | |