Hoofdpagina | Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia
Visual Storytelling
Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia |
2010-11 |
nvt |
IM_5275 |
3 |
90 uur |
Derde Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
Ja |
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindcompetenties Visualiseren 2 en tweedimensionale vormgeving 2.
Eindcompetentie
IM_AC_01 | IM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen. | Integratieniveau |
IM_AC_01 | IM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_02 | IM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_02 | IM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering. | Integratieniveau |
IM_AC_03 | IM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_03 | IM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie. | Integratieniveau |
IM_AC_04 | IM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren. | Integratieniveau |
IM_AC_04 | IM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_05 | IM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk communiceren. | Integratieniveau |
IM_AC_08 | IM_AC_08 – Klantgericht denken en handelen. | Integratieniveau |
IM_AC_09 | IM_AC_09 - Initiatief nemen. | Integratieniveau |
IM_AC_10 | IM_AC_10 - Handelen vanuit ethische en deontologische principes. | Integratieniveau |
IM_AC_10 | IM_AC_10 - Handelen vanuit ethische en deontologische principes. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_11 | IM_AC_11 - Handelen vanuit duurzaamheidsprincipes en diversiteit. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_11 | IM_AC_11 - Handelen vanuit duurzaamheidsprincipes en diversiteit. | Integratieniveau |
IM_BS_IMD_01 | IM_BS_IMD_01 - Managen van relevante trends binnen het multimediasector. | Integratieniveau |
IM_BS_IMD_01 | IM_BS_IMD_01 - Managen van relevante trends binnen het multimediasector. | Doorgroeiniveau |
IM_BS_IMD_02 | IM_BS_IMD_02 - Facetten van toegepast onderzoek realiseren in het kader van een multimediaproductie. | Doorgroeiniveau |
IM_BS_IMD_02 | IM_BS_IMD_02 - Facetten van toegepast onderzoek realiseren in het kader van een multimediaproductie. | Integratieniveau |
IM_BS_IMD_04 | IM_BS_IMD_04 - Realiseren van een multimediaproduct/applicatie in vorm en inhoud. | Integratieniveau |
IM_BS_IMD_05 | IM_BS_IMD_05 - Managen van een multimediaproject/product/applicatie. | Integratieniveau |
IM_BS_IMD_05 | IM_BS_IMD_05 - Managen van een multimediaproject/product/applicatie. | Doorgroeiniveau |
IM_BS_IMD_07 | IM_BS_IMD_07 - Multimedia-applicaties ontwikkelen. | Integratieniveau |
Leerresultaten
De student is steeds op zoek naar werk van andere ontwerpers en aanverwante disciplines in een internationale context. Hij structureert, presenteert en visualiseert inhoud doelgroepgericht, zodanig dat waardevolle en betekenisvolle informatie ontstaat. De student plaatst zijn grafische output in een breed cultureel kader en past de principes van grafische vormgeving toe.
De student past de vormtaal van bewegend beeld toe.
De student verwoordt, verantwoordt, visualiseert en presenteert zijn ideeën en ontwerpen.
Inzicht verwerven in beeldtaal en praktische toepassingen hierop. De inhoud is gebaseerd op de inhoud van visualiseren 1 en 2 en tweedimensionale vormgeving 1 en 2 en diept de praktische kennis opgedaan tijdens de voorgaande jaren verder uit.
Het toepassen van audiovisuele technieken.
Volgende specifieke competenties worden aangereikt en verder uitgediept:
- Het suggereren van beweging.
- Werken met bewegend beeld.
- Gebruikmaken van verschillende tekentechnieken met verschillende materialen.
- Kunnen werken met kleur om een bepaalde sfeer op te roepen en een bepaalde look & feel te bewerkstelligen.
- Snelschetsen.
- Kunnen communiceren d.m.v. snelschetsen.
- Het opmaken van een storyboard.
- Camerahoeken en filmtechnieken.
- Het kunnen vertellen van een verhaal door middel van bewegend beeld.
Inhoud
Tijdens voorgaande jaren heeft de student via verschillende media geleerd om een visuele boodschap over te brengen. Hij breidt deze kennis nu verder uit door gebruik te maken van film en videotechnieken.
De student leert een verhaal te brengen door gebruik te maken van bewegend beeld. De inhoud is gebaseerd op de inhoud van 2 dimensionele vormgeving 1 en 2 en visualisatie 1, 2 en 3 en diept de praktische kennis opgedaan tijdens de voorgaande jaren verder uit. Het toepassen van audiovisuele technieken.
De student is steeds op zoek naar werk van andere ontwerpers en aanverwante disciplines in een internationale context.
De student structureert, presenteert en visualiseert inhoud doelgroepgericht, zodanig dat waardevolle en betekenisvolle informatie ontstaat.
Hij plaatst zijn grafische output in een breed cultureel kader.
De student past de principes van grafische vormgeving toe.
De student past de vormtaal van bewegend beeld toe.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Evaluatie
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Portfolio | 100% | Studenten geven een (digitale) portfolio af. | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | 100% | De student krijgt een specifieke opdracht en komt daarvan mondeling rapport uitbrengen tijdens het examen. |