Hoofdpagina | Bachelor in het toerisme en het recreatiemanagement
Español 4 (vierde taal)
Bachelor in het toerisme en het recreatiemanagement |
2010-11 |
nvt |
TRM_4732 |
3 |
90 uur |
Derde Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
Ja |
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
- Werkcollege
- Zelfstudie
- Hoorcollege
Begincompetentie
Eindcompetenties Vierde taal Spaans 3
Begrijpen & Luisteren A1-A2
Begrijpen & Lezen A1-A2
Spreken & Productie A1-A2
Spreken & Interactie A1-A2
Schrijven A1-A2
Eindcompetentie
TRM_AC_01 | TRM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen. | Elementair niveau |
TRM_AC_02 | TRM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering. | Elementair niveau |
TRM_AC_03 | TRM_AC_03 - Informatie verwerven en verwerken | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_04 | TRM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren, de werkomgeving en de sector in een context van levenslang leren. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_05 | TRM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk communiceren, in minstens 3 vooraf gespecificeerde talen. | Elementair niveau |
TRM_AC_10 | TRM_AC_10 - Handelen vanuit ethische en deontologische principes. | Elementair niveau |
TRM_BS_01 | TRM_BS_01 - Toeristische diensten verlenen. | Elementair niveau |
Leerresultaten
De student kan binnen een stage-of werksituatie in een Spaanstalige omgeving:
- communiceren over en binnen een context van inkomend toerisme en uitgaand toerisme.
- zelfstandig Spaanstalige informatie opzoeken en spaanstalige bronnen consulteren
- schrijftaal omzetten in spreektaal in functie van een presentatie
- individueel of in groep zelfstandig taken voorbereiden (in functie van mondelinge en/of schriftelijke communicatie)
Europees taalniveau
Begrijpen & Luisteren B1-B2
Begrijpen & Lezen B1-B2
Spreken & Productie B1-B2
Spreken & Interactie B1-B2
Schrijven B1-B2
Inhoud
De cursus is inhoudelijk volledig geïntegreerd met de verschillende keuzetrajecten (practicum 3 TRM.) Het criterium voor de keuze van de thema's is gebaseerd op een evenwicht tussen uitgaand en receptief toerisme en de relevantie en bruikbaarheid voor zoveel mogelijk verschillende jobs in de toeristische sector.
Mogelijke onderwerpen zijn:
- Turismo Receptivo:
Alojamiento: El sector hotelero en España
Describir hoteles ( ubicación,infraestructura, servicios etc.)
Los Paradores de turismo
Campañas de promoción (Hoteles, aerolíneas,..) etc.........
- Turismo Emisor:
Transporte:
El Aeropuerto: describir el aeropuerto
documentos de viaje
Iberia
Viajar en avión
Vacaciones por internet
Turismo sostenible
Incentivos
Lunas de miel
Cruceros
Turismo para grupos meta específicos
Viajar en grupo o solo ?
Las compañías de bajo coste
Nuevos destinos
....................
Specifiek in het geïntegreerde uur krijgen de studenten een opdracht relevant voor hun afstudeertraject (binnen uitgaand of receptief toerisme). De aard van de opdracht is afhankelijk van het gekozen practicum.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Cursussen
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Eerste examenkans
Eerste examenperiode (januari) Schriftelijk examen Basismodule. 60%
Eerste examenkans Eerste examenperiode (januari) Opdrachten Geïntegreerde module.
Afhankelijk van welk practicum de student volgt, is deze opdracht een presentatie of een opdracht die kadert binnen het practicum. 40%
Tweede examenkans Derde examenperiode (augustus)
Schriftelijk examen Basismodule. 60% Tweede examenkans Derde examenperiode (augustus) Opdrachten Geïntegreerde module. De opdracht voor het geïntegreerde uur is voor alle studenten een presentatie. 40%
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Schriftelijk examen | 60% | | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Mondeling examen | 40% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen | 60% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | 40% | |