Lessius Mechelen ects

Hoofdpagina | Bachelor in het toerisme en het recreatiemanagement

English 3 for Tourism


Opleiding Bachelor in het toerisme en het recreatiemanagement Academiejaar 2010-11
Volgtijdelijkheid op nvt Referentienummer TRM_4725
Studiepunten 3 Studietijd 90 uur
Opleidingsfase Derde Programmajaar Creditcontract mogelijk Ja
Examencontract(diploma) mogelijk Ja Examencontract (creditbewijs) mogelijk Ja
Aard Verplicht Quotering Punt op 20
Tolereerbaar Ja Tweede examenkans Ja

Docenten

  • De Neve Ann
  • Krekels Katrijn

Onderwijstaal

  • Engels

Onderwijsvorm

  • Groepswerk
  • Hoorcollege
  • Oefensessie
  • Werkcollege
  • Zelfstudie

Begincompetentie

- Eindcompetenties Engels 2 TRM - Europees taalniveau B2

Eindcompetentie

TRM_AC_01TRM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen.Integratieniveau
TRM_AC_02TRM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering.Integratieniveau
TRM_AC_03TRM_AC_03 - Informatie verwerven en verwerkenIntegratieniveau
TRM_AC_04TRM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren, de werkomgeving en de sector in een context van levenslang leren.Integratieniveau
TRM_AC_05TRM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk communiceren, in minstens 3 vooraf gespecificeerde talen.Integratieniveau
TRM_AC_05.1TRM_AC_05.1 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel.Integratieniveau
TRM_AC_05.2TRM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel.Integratieniveau
TRM_AC_06TRM_AC_06 - Loyaal samenwerken als lid van een team en van de organisatie.Integratieniveau
TRM_AC_08TRM_AC_08 - Klantgericht denken en handelen.Integratieniveau
TRM_BS_01TRM_BS_01 - Toeristische diensten verlenen.Integratieniveau
TRM_BS_04TRM_BS_04 - Toeristische processen ondersteunen.Doorgroeiniveau

Leerresultaten

TRM_AC_01 :



  1. De student past zich aan veranderde omstandigheden aan zowel wat mensen, middelen, doelen als procedures betreft.

  2. Hij is in staat alternatieve ideeën voor te stellen, alsook voorstellen en oplossingen uit te werken.

  3. Hij kan onder tijdsdruk voor een degelijk resultaat zorgen met oog voor details en afwerking.

  4. Hij kan beslissingen nemen op basis van beperkte informatie.


 


TRM_AC_02 :



  1. De student kan verbanden leggen tussen verschillende soorten informatie.

  2. Hij is eveneens in staat hoofd- en bijzaken te onderscheiden.

  3. Hij kan nieuwe informatie in bestaande informatie integreren.

  4. Zijn oordeel is gefundeerd.

  5. Bij zijn oordeel houdt hij rekening met de mogelijke gevolgen.

  6. De student kan een standpunt innemen ten aanzien van een vraagstuk/case.


 


TRM_AC_03 :



  1. De student verzamelt efficiënt de voor een opdracht vereiste gegevens uit bronnen die hij gedeeltelijk zelf heeft geselecteerd.

  2. Hij verwerkt de gegevens uit bronnen gedeeltelijk zelfstandig. Hij analyseert, structureert en synthetiseert de verzamelde informatie.

  3. Hij schat daarbij de relevantie en de betrouwbaarheid van de informatie goed in.


 


TRM_AC_04 :



  1. De student stelt zijn eigen functioneren in vraag.

  2. Hij kent zijn eigen sterktes en zwaktes en kan deze ook duidelijk verwoorden.

  3. Hij kan een SWOT-analyse maken van een land en kan verbeterpunten, problemen formuleren.

  4. Hij is in staat zijn manier van werken aan te passen op basis van de gegeven feedback en van de nieuwe inzichten.

  5. Hij kan initiatief nemen.


 


TRM_AC_05.1. :


Europees taalniveau B2



  1. De student weet met wie hij spreekt en past zijn stijl aan de situatie aan.

  2. Hij gebruikt beroepsspecifieke woordenschat.

  3. Hij drukt zich helder en vlot uit.

  4. De student formuleert zijn boodschap logisch en gestructureerd.

  5. Hij kan ook complexe informatie face-to-face met klanten of telefonisch overbrengen.

  6. Hij is in staat zijn mening te nuanceren.

  7. Hij begrijpt details bij een briefing rond een welbepaald project.

  8. Hij begrijpt vaktechnische taal bij presentaties en in discussies.

  9. Hij notuleert bij vergaderingen en kan deelnemen aan de gesprekken.


 


TRM_AC_05.02 :


Europees taalniveau B2



  1. De student begrijpt correspondentie, verslagen en vakliteratuur in het Engels.

  2. Hij vindt snel relevante informatie in formulieren en teksten over de toeristische sector.

  3. Hij vergelijkt informatie, schat de waarde van het materiaal in en kan de informatie ook analyseren.

  4. Hij kan een gestructureerd verslag en/of advies schrijven.


 


TRM_AC_06 :



  1. De student kan goed samenwerken met andere studenten en draagt actief bij tot het resultaat van het team.

  2. De student neemt zijn verantwoordelijkheid in het uitvoeren van taken voor een groepswerk.

  3. Hij heeft een open houding, met andere woorden hij geeft en aanvaardt feedback en kritiek en houdt rekening met de mening van anderen.


 


TRM_AC_08 :



  1. De student probeert de dienstverlening aan de klant zo optimaal mogelijk te laten verlopen.

  2. Hij communiceert adequaat met klanten.


 


TRM_BS_01 :



  1. De student stelt een optimale keuze uit de verschillende toeristische producten voor en overtuigt de klant van zijn product.

  2. Hij kan een dossier volledig afwerken.

  3. Hij speelt in op afwijkende voorwaarden en kan creatieve voorstellen formuleren.


 


TRM_BS_04 :



  1. De student beheerst presentatietechnieken in het Engels.

  2. Hij onderneemt concrete acties om vragen, problemen en klachten van klanten op te lossen.


 

Inhoud

- Basis: 

    - Solliciteren: schriftelijk (sollicitatiebrief en cv) en mondeling (sollicitatiegesprek)

    - Vergaderen: mondeling (actief vergaderen volgens functie) en schriftelijk (verslag). 

    - Woordenschatuitbreiding en fine-tuning spelling en grammatica. 

    - Telefoneren en klachtenbehandeling: fine-tuning mondelinge aspecten.





- Geintegreerd: 

    De inhoud is nauw verweven met de inhoud van de verschillende keuzetrajecten (practicum) van Incoming en Outgoing Tourism. Afhankelijk van het practicum gaat het om een oefening in onderhandelen, een verkoopsgesprek, voorstelling van een nieuw product, een toeristisch bedrijf, contracten afsluiten etc.

Studiematerialen

Meer info op de cursussen- en boekenlijst.

Toledo (Digitale leeromgeving)

  • Opdrachten en studiemateriaal op Toledo

Evaluatie

Eerste examenkans - eerste examenperiode (januari)

- Engels basis: mondeling examen: 40%  + tussentijdse evaluatie: 20%

- Engels geïntegreerd: tussentijdse evaluatie: 40%



Tweede examenkans - derde examenperiode (augustus)

- Engels basis: mondeling examen: 60%

- Engels geïntegreerd: mondeling examen: 40%

Eerste examenkansEerste examenperiode (januari)Mondeling examen40%
Eerste examenkansEerste examenperiode (januari)Tussentijdse evaluatie60%
Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Mondeling examen100%