Hoofdpagina | Bachelor in het toerisme en het recreatiemanagement
English 2 for Tourism: Focus on USA and Canada
Bachelor in het toerisme en het recreatiemanagement |
2010-11 |
nvt |
TRM_4730 |
4 |
120 uur |
Tweede Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
Ja |
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
- Oefensessie
- Zelfstudie
- Groepswerk
Begincompetentie
End competences English I
Common European Framework of Reference for Languages B1
Eindcompetentie
TRM_AC_01 | TRM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_02 | TRM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_03 | TRM_AC_03 - Informatie verwerven en verwerken | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_04 | TRM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren, de werkomgeving en de sector in een context van levenslang leren. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_05 | TRM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk communiceren, in minstens 3 vooraf gespecificeerde talen. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_05.1 | TRM_AC_05.1 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_05.2 | TRM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_06 | TRM_AC_06 - Loyaal samenwerken als lid van een team en van de organisatie. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_08 | TRM_AC_08 - Klantgericht denken en handelen. | Doorgroeiniveau |
TRM_AC_11 | TRM_AC_11 - Handelen vanuit duurzaamheidsprincipes en diversiteit. | Elementair niveau |
TRM_BS_01 | TRM_BS_01 - Toeristische diensten verlenen. | Elementair niveau |
TRM_BS_02 | TRM_BS_02 - Toeristische producten ontwikkelen. | Elementair niveau |
TRM_BS_04 | TRM_BS_04 - Toeristische processen ondersteunen. | Doorgroeiniveau |
Leerresultaten
The student solves problems in a flexible way. He looks for new and creative solutions and/or sources of information. If necessary, he manages to adapt his work rhythm to the work load to which he is exposed.
The student analyses new issues/cases from different viewpoints. He asks relevant questions and balances different answers. He can support his point of view.
The student looks for adequate information, evaluates the importance of these data and includes the gained information into his thinking process.
The student recognizes his strengths and weaknesses, and learns from mistakes. He listens actively to feedback. He tries to master new working methods.
The student takes part in job-related conversations. He participates in meetings and supports his viewpoint.
The student gives a presentation on general (tourism) related issues in fluent English.
The student studies English grammar – if necessary– on an individual basis.
The student reads and writes English letters and emails correctly.
The student can highlight the important issues of a medium to difficult English business text (tourism related).
The student listens actively to the viewpoints of the others and formulates his own point of view. He can reach an agreement and balances his viewpoint against the points of view of the other students.
The student helps customers in a friendly way. He looks actively for solutions and manages to deal with complaints.
The student recognizes that the world in general and his workplace in particular have become very multicultural. He understands the basics of sustainability and tries to integrate those principles in his way of thinking and performing.
The student is respectful towards other people and the environment.
Inhoud
English for International Tourism: Tourism Today, Managing Tour Operations, e-Travel, Quality in Tourism, The Impacts of Tourism, Built Attractions, Events Management, Sustainable Tourism, Tomorrow’s Tourism.
Business Communication: Reading / Writing / Oral Skills
Focus on the USA and Canada: Cultural Geographic Tourist Regions in Contemporary USA (The Northeast, The South, The Midwest, The West).and Canada (Canada's East Coast, Central Canada, Prairies, Mountains/West, North)
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Cursussen
Handboeken
- Tourism 3 Oxford English for Careers Student's Book
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Online studiemateriaal
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
English 2 for Tourism: Focus on USA and Canada is organized as well in the first as in the second term, i.e.
4 contact hours/term.
First exam possibility during first examination period: oral exal 60%, formative assessment 40%.
First exam possibility during second examination period: oral exam 60% , formative assessment 40%.
Second exam possibility during third examination period: oral exam 80%, written exam 40%
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Tussentijdse evaluatie | 40% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | 60% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen | 40% | | Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Mondeling examen | 60% | | Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Tussentijdse evaluatie | 40% | | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Mondeling examen | 60% | |