Hoofdpagina | Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia
Actualia
Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia |
2010-11 |
nvt |
IM_2757 |
3 |
90 uur |
Derde Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
Ja |
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Eindcompetentie
IM_BS_IMD_01 | IM_BS_IMD_01 - Managen van relevante trends binnen het multimediasector. | Integratieniveau |
Leerresultaten
De jonge professional spoort relevante informatiebronnen op, selecteert daarin efficiënt de relevante gegevens, verwerkt deze tot in beroepscontext direct bruikbare informatie en doet deze doorstromen naar anderen.
De jonge professional communiceert vlot, durft vragen stellen, kan probleemoplossend denken en durft hulp inroepen bij het bespreken van een opdracht.
De jonge professional documenteert beroepsspecifieke informatie, ideeën, problemen en oplossingen en communiceert deze zowel aan specialisten als aan leken (zowel schriftelijk als via een presentatie).
De jonge professional staat in voor de kwaliteit van zijn eigen werkuitvoering.
De jonge professional ontwikkelt en bekwaamt zich en blijft alert voor nieuwe ontwikkelingen in het vakgebied.
De jonge professional bouwt een kwaliteitsvolle redenering, waarbij hij rekening houdt met beroepsspecifieke inzichten, ervaringen, bevindingen en gewoonten.
De jonge professional denkt ook lateraal (=breed).
De jonge professional heeft interesse in maatschappelijke en culturele ontwikkelingen en hij spiegelt deze aan zijn eigen opdracht en werk.
Inhoud
De bedoeling van dit vak is actuele topics aan bod te laten komen.
Dit zal enerzijds gebeuren aan de hand van een aantal lezingen en workshops waarin de nadruk zal liggen op de nieuwste ontwikkelingen op het vlak van interactieve productontwikkeling in de breedste betekenis van het woord.
En anderzijds door het doen van een onderzoek (deskresearch) naar een nieuwe technologie of ontwikkeling in de sector. Onderwerpen voor dit onderzoek worden in samenspraak met de docent gekozen.
Zowel tijdens de lezingen als tijdens het onderzoek zal er aandacht besteed worden aan de doorstroom van informatie uit onderzoek gedaan in Memori (de onderzoeksgroep van de KHMechelen) en andere onderzoeksinstellingen.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
De studenten kiezen individueel een onderwerp naar keuze en onderzoeken hiervan (na goedkeuring) de stand van zaken. Hierover stellen ze een paper samen die het gekozen onderwerp in de beroepscontext plaatst, de relevante informatie bundelt , een praktische kijk geeft op mogelijkheden en kansen van het onderzochte thema binnen het vakgebied.
De exacte samenstelling van de paper is afhankelijk van het onderwerp, daarom stelt de student eerst een korte inhoud voor en bepaalt in samenspraak met de verantwoordelijke docent de benadering en uitwerking.
De papers worden beoordeeld op hun relevantie, volledigheid, kritische kijk en bruikbaarheid binnen de beroepscontext.
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Mondeling examen | 100% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | 100% | |