Hoofdpagina | Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia
Rich Media Applications
Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia |
2010-11 |
nvt |
IM_2776 |
6 |
180 uur |
Derde Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
Ja |
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
- Werkcollege
- Zelfstudie
- Groepswerk
Begincompetentie
- eindcompetenties van de opleidingsonderdelen Vector design 1 & 2
- eindcompetenties van het opleidingsonderdeel Website automatisatie
- eindcompetenties van het opleidingsonderdeel Inleiding tot Rich Media Applications
Eindcompetentie
IM_AC_01 | IM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_03 | IM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_06 | IM_AC_06 - Samenwerken als lid van een team en van de organisatie. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_07 | IM_AC_07 - Leidinggevende taken opnemen i.k.v. projectmanagement | Elementair niveau |
IM_BS_IMD_04 | IM_BS_IMD_04 - Realiseren van een multimediaproduct/applicatie in vorm en inhoud. | Elementair niveau |
IM_BS_IMD_06 | IM_BS_IMD_06 - Multimedia-applicaties ontwerpen. | Doorgroeiniveau |
IM_BS_IMD_06 | IM_BS_IMD_06 - Multimedia-applicaties ontwerpen. | Integratieniveau |
IM_BS_IMD_07 | IM_BS_IMD_07 - Multimedia-applicaties ontwikkelen. | Doorgroeiniveau |
Leerresultaten
IM_AC_01
De student moet een flex-project kunnen opzetten en in een correct formaat kunnen aanleveren/exporteren.
Student kan in een applicatie op gestructureerde wijze fouten herkennen, opsporen en corrigeren.
IM_AC_03
De student maakt gebruik van de aangereikte bronnen, en neemt initiatief om andere externe bronnen te raadplegen.
IM_AC_06
De student kan functioneren in een klein team.
IM_BS_IMD_04
De student vertaalt een functioneel ontwerp naar een flex-applicatie.
IM_BS_IMD_06
De student kent best practices aangaande de applicatie-architectuur van een RMA en kan deze toepassen op basis van het flex-framework.
De student kent en kan toepassen:
- alle lay-outcomponenten zoals Hbox, Vbox, Canvas, …
- viewStates, viewStacks, navigatiecontainers,
- events, zowel in MXML als in AS,
- effects,
- styling,
- custom components,
- begrip bindable, dataproviders.
De student kan al deze kennis integreren in een eenvoudige webapplicatie.
De student is in staat om een onderscheid te maken tussen een AIR applicatie en een Flex applicatie en is zich bewust van de mogelijkheden van beide oplossingen.
IM_BS_IMD_07
De student kan de theorie van objectgeoriënteerd programmeren toepassen in flex-builder: werken met classes, objecten, methodes.
Inhoud
- Flex interface in de RMA context
- Datatoevoer in een flex interface, XML, webservices,...
- Gebruik van API's (aangeboden door derden, zelf schrijven)
- Een Flex applicatie als communicatieplatform
- Applicatie personaliseren met CSS en transities
- Het verschil tussen AIR en Web: welke mogelijkheden zijn er?
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
(1) De studenten werken in kleine groepen (maximaal 3 studenten per groep) aan een grote opdracht. Naast de technische oplossing (product), wordt de student ook beoordeeld op attitude gedurende het project (proces) en op de wijze waarop hij/zij kennis verwerkt en deelt met anderen. Voor zowel proces als product krijgt het volledige team 1 globale score.
Deze globale beoordeling kan individueel bijgestuurd worden door middel van reflectie gesprekken tijdens de mondelinge verdediging.
(2) De tweede examenkans bestaat uit 100% individuele opdrachten.
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Geïntegreerde evaluatie | 100% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Opdrachten | 100% | |