Lessius Mechelen ects

Hoofdpagina | Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia

Interactive Marketing


Opleiding Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia Academiejaar 2010-11
Volgtijdelijkheid op nvt Referentienummer IM_2558
Studiepunten 3 Studietijd 90 uur
Opleidingsfase Derde Programmajaar Creditcontract mogelijk Ja
Examencontract(diploma) mogelijk Ja Examencontract (creditbewijs) mogelijk Ja
Aard Verplicht Quotering Punt op 20
Tolereerbaar Ja Tweede examenkans Ja

Docenten

  • Van Edom Peter

Onderwijstaal

  • Nederlands

Onderwijsvorm

  • Hoorcollege
  • Practicum

Begincompetentie

Eindtermen secundair onderwijs

Eindcompetentie

IM_AC_08IM_AC_08 – Klantgericht denken en handelen.Integratieniveau

Leerresultaten

- HTML-emails opstellen die toegankelijk zijn in de populairsten emailclients en webmailplatformen

- HTML-emails versturen naar een grote groep respondenten met gespecialiseerde software

- de respons van emailcampagnes analyseren

- een idee hebben van het interactief communicatielandschap in België

- een prijsofferte kunnen opstellen voor een beperkte bedrijfswebsite

- Websites kunnen optimaliseren voor zoekmachines

- Websitestatistieken kunnen installeren en interpreteren

- een idee hebben van de status van het internet en zijn gebruikers

Inhoud

- het interactieve landschap in België

- Inleiding interactieve marketing 

- E-mailmarketing

- websitestatistieken

- Good practices in interactieve marketing

- Zoekmachineoptimalisatie

- Online advertising en Google ads

Studiematerialen

Meer info op de cursussen- en boekenlijst.

Evaluatie

Eerste examenkansTweede examenperiode (juni)Opdrachten100%
Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Opdrachten100%