Lessius Mechelen ects

Hoofdpagina | Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia

Customer Relationship Management


Opleiding Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia Academiejaar 2010-11
Volgtijdelijkheid op nvt Referentienummer IM_4274
Studiepunten 4 Studietijd 120 uur
Opleidingsfase Derde Programmajaar Creditcontract mogelijk Ja
Examencontract(diploma) mogelijk Ja Examencontract (creditbewijs) mogelijk Ja
Aard Verplicht Quotering Punt op 20
Tolereerbaar Ja Tweede examenkans Ja

Docenten

  • Thielemans Wouter

Onderwijstaal

  • Nederlands

Onderwijsvorm

  • Werkcollege

Begincompetentie

Eindcompetenties van Bedrijfskunde 1 en bij voorkeur ook van ERP

Eindcompetentie

IM_BS_IMS_01IM_BS_IMS_01 - Managen van relevante trends in de ICT-sector.Elementair niveau
IM_BS_IMS_02IM_BS_IMS_02 - Managen van een ICT-project.Elementair niveau
IM_BS_IMS_04IM_BS_IMS_04 - Ondersteunen van het bedrijfsbeleid.Elementair niveau
IM_BS_IMS_05IM_BS_IMS_05 - Bedrijfstoepassingen implementeren.Integratieniveau

Leerresultaten

Realiseert affiniteit met technologieën en leveranciers.
Heeft inzicht in de aspecten en het verloop van een ICT-project.
Herkent de essentiële klantgerelateerde elementen in een bedrijf, kan deze kaderen en ondersteunen via ICT.
Heeft inzicht in de plaats die bedrijfstoepassingen innemen als ondersteunende technologie voor het bedrijfsbeleid.
Begrijpt een probleemsituatie van een eindgebruiker van bedrijfstoepassingen.
Stemt de ICT af op de business via configuratie (bijv. parameters instellen) of customizatie (bijv. nieuwe attributen, entiteiten, relaties).

Inhoud

Onderdelen: strategische CRM, operationele CRM en analytische CRM.

Tijdens de lessen worden zowel CRM-voorbeelden en -toepassingen behandeld als de theoretische achtergrond ervan.  Voor het praktijkgedeelte wordt de automatisatie van de standaard processen van de functionele CRM-domeinen sales, service en marketing verduidelijkt a.h.v. een CRM-toepassing.  Ook wordt aandacht besteed aan de aanpassing van een toepassing i.f.v. de noden van de organisatie (zgn. 'customizatie').

Studiematerialen

Meer info op de cursussen- en boekenlijst.

Toledo (Digitale leeromgeving)

  • Opdrachten en studiemateriaal op Toledo

Uitrustings- en werkmateriaal

  • Toegepaste Software

Evaluatie

Eerste examenkansTweede examenperiode (juni)Tussentijdse evaluatie100%
Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Mondeling examen met computer100%