Hoofdpagina | Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia
Bedrijfskunde
Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia |
2010-11 |
nvt |
IM_305 |
3 |
90 uur |
Eerste Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
Ja |
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
- Hoorcollege
- Groepswerk
- Zelfstudie
Begincompetentie
Eindtermen secundair onderwijs
Eindcompetentie
IM_AC_01 | IM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen. | Elementair niveau |
IM_AC_02 | IM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering. | Elementair niveau |
IM_AC_03 | IM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie. | Elementair niveau |
IM_AC_04 | IM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren. | Elementair niveau |
IM_AC_06 | IM_AC_06 - Samenwerken als lid van een team en van de organisatie. | Elementair niveau |
IM_AC_11 | IM_AC_11 - Handelen vanuit duurzaamheidsprincipes en diversiteit. | Elementair niveau |
Leerresultaten
De student is in staat eenvoudige (financiƫle) adviezen te formuleren door gebruik te maken van opgedane basisinzichten in organisatieleer en (strategisch) management.
De student tracht in het algemeen in de veelheid van gegevens de factoren die invloed hebben op het resultaat juist in te schatten en toe te passen.
De student neemt actief deel aan een businessgame waarin hij beslissingen neemt op basis van de aangeboden leerstof, rationeel denken en eigen opzoekwerk. Voorafgaandelijk aan het businessgame stelt de student een team samen waarbij hij rekening houdt met de verschillende eigenschappen van de teamleden en gebruik maakt van de verschillende theorieƫn hieromtrent aangeboden tijdens het hoorcollege. De student bepaalt in samenspraak met zijn team de te volgen strategie en evalueert deze strategie op basis van behaalde resultaten. De student verantwoordt de werkwijze en resultaten van het businessgame in een paper. Elk teamlid evalueert de andere teamleden a.d.h.v. peer-to-peer-evaluatiemethode. De student respecteert hierbij de opgelegde deadlines.
De student kadert management in een breder perspectief, rekening houdend met maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Inhoud
Inleiding management
Strategisch management
Financieel management
Oprichten van een eigen zaak
Marketing management
Organisatiestructuur - en ontwerp
Maatschappelijk verantwoord ondernemen
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Opdrachten | 15% | | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Schriftelijk examen met computer | 85% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen met computer | 100% | |