Hoofdpagina | Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia
Project 2
Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia |
2010-11 |
nvt |
IM_2554 |
6 |
180 uur |
Tweede Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
Neen |
Docenten
- Rutten Kathleen
- Vanelderen Robert
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindcompetenties Project 1.
Eindcompetentie
IM_AC_01 | IM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_02 | IM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_03 | IM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_04 | IM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_05 | IM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk communiceren. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_07 | IM_AC_07 - Leidinggevende taken opnemen i.k.v. projectmanagement | Doorgroeiniveau |
IM_AC_08 | IM_AC_08 – Klantgericht denken en handelen. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_09 | IM_AC_09 - Initiatief nemen. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_10 | IM_AC_10 - Handelen vanuit ethische en deontologische principes. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_11 | IM_AC_11 - Handelen vanuit duurzaamheidsprincipes en diversiteit. | Doorgroeiniveau |
IM_BS_IMD_01 | IM_BS_IMD_01 - Managen van relevante trends binnen het multimediasector. | Doorgroeiniveau |
IM_BS_IMD_02 | IM_BS_IMD_02 - Facetten van toegepast onderzoek realiseren in het kader van een multimediaproductie. | Doorgroeiniveau |
IM_BS_IMD_04 | IM_BS_IMD_04 - Realiseren van een multimediaproduct/applicatie in vorm en inhoud. | Doorgroeiniveau |
IM_BS_IMD_05 | IM_BS_IMD_05 - Managen van een multimediaproject/product/applicatie. | Doorgroeiniveau |
IM_BS_IMD_06 | IM_BS_IMD_06 - Multimedia-applicaties ontwerpen. | Doorgroeiniveau |
IM_BS_IMD_07 | IM_BS_IMD_07 - Multimedia-applicaties ontwikkelen. | Doorgroeiniveau |
IM_BS_IMS_01 | IM_BS_IMS_01 - Managen van relevante trends in de ICT-sector. | Doorgroeiniveau |
IM_BS_IMS_02 | IM_BS_IMS_02 - Managen van een ICT-project. | Doorgroeiniveau |
IM_BS_IMS_03 | IM_BS_IMS_03 - Facetten van toegepast onderzoek realiseren in het kader van een ICT-vraagstuk. | Doorgroeiniveau |
IM_BS_IMS_06 | IM_BS_IMS_06 - Realiseren van een informatie-infrastructuur. | Doorgroeiniveau |
IM_BS_IMS_08 | IM_BS_IMS_08 - Databanken ontwerpen. | Doorgroeiniveau |
IM_BS_IMS_10 | IM_BS_IMS_10- Webapplicaties ontwikkelen. | Doorgroeiniveau |
Leerresultaten
De student organiseert de informatie, hij bepaalt de concrete informatie- en communicatiebehoefte, op basis van de strategische, tactische en/of operationele plannen van de opdrachtgever.
De student bepaalt voor een vooropgestelde boodschap en doelgroep de aangewezen communicatiekanalen en vormt daarvoor een geschikte communicatiestructuur.
De student kan zijn project vlot duiden, alsook de wijze waarop de invulling ervan tot stand kwam. Hij geeft een onderbouwde presentatie over de inhoudelijke, technische van het werk.
De student bepaalt voor een specifieke boodschap en doelgroep, de meest geschikte communicatiekanalen. Hij plant zijn werk in tijd, stelt prioriteiten en haalt deadlines, ook als hij onder (zware) stress staat.
De student maakt een werkplanning op en volgt deze ook effectief. Hij leert efficiënt te blijven functioneren onder (redelijk) zware werkdruk.
De student staat in voor de kwaliteit van zijn eigen werkuitvoering.
De student begrijpt een probleemsituatie van een eindgebruiker en komt via een systematische aanpak tot een al dan niet tijdelijke oplossing.
De student denkt ook lateraal (=breed).
De student vertaalt interactieve scenario’s naar een functionele en ergonomische user interface. Hij past de principes van grafische vormgeving toe en verwoordt, visualiseert en presenteert zijn ideeën en ontwerpen.
Inhoud
De student kan conceptueel denken en zijn ideeën visualiseren en communiceren naar zijn opdrachtgevers toe. Hij kan zich inleven in een doelgroep en stelt de gebruikte beeldtaal af op deze doelgroep.
De student voert onderzoek i.f.v. zijn opdracht en visualiseert de resultaten op een grafisch verantwoorde manier. Hij maakt daarvoor gebruik van verschillende media en houdt rekening met de specifieke eisen die daarbij van toepassing zijn. Tijdens het projectwerk gaan de studenten aan de slag met de technische en grafische uitwerking van hun project. Ze kunnen hiermee aantonen dat ze de verworven kennis in de verschillende theoretische en praktische vakken, maar ook van hun eigen vooronderzoek, tot een geheel kunnen integreren.
Tijdens het projectwerk moeten de studenten hun kennis uitdiepen op zelfstandige basis en/of onder begeleiding van één of meerdere docenten. De student wordt verondersteld zijn kennis uit te diepen door middel van zelfstudie en onder beperkte begeleiding van één of meerdere docenten.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Door de aard van het opleidingsonderdeel is de organisatie van een tweede examenkans praktisch niet mogelijk.
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Portfolio | 100% | Studenten komen hun portfolio mondeling toelichten en verdedigen. |