Hoofdpagina | Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia
Vector design 2
Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia |
2010-11 |
nvt |
IM_2874 |
6 |
180 uur |
Tweede Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
Ja |
Docenten
- Heerinckx David
- Rutten Kathleen
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindcompetenties van het opleidingsonderdeel Vector design 1.
Eindcompetentie
IM_AC_03 | IM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie. | Elementair niveau |
IM_AC_03 | IM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_03 | IM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie. | Integratieniveau |
IM_AC_04 | IM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_04 | IM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren. | Integratieniveau |
IM_AC_07 | IM_AC_07 - Leidinggevende taken opnemen i.k.v. projectmanagement | Integratieniveau |
IM_AC_09 | IM_AC_09 - Initiatief nemen. | Elementair niveau |
IM_AC_09 | IM_AC_09 - Initiatief nemen. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_09 | IM_AC_09 - Initiatief nemen. | Integratieniveau |
IM_AC_10 | IM_AC_10 - Handelen vanuit ethische en deontologische principes. | Doorgroeiniveau |
IM_BS_IMD_04 | IM_BS_IMD_04 - Realiseren van een multimediaproduct/applicatie in vorm en inhoud. | Doorgroeiniveau |
IM_BS_IMD_04 | IM_BS_IMD_04 - Realiseren van een multimediaproduct/applicatie in vorm en inhoud. | Integratieniveau |
IM_BS_IMD_07 | IM_BS_IMD_07 - Multimedia-applicaties ontwikkelen. | Doorgroeiniveau |
Leerresultaten
Verwerven en verwerken van informatie.
Zoekt systematisch en doelgericht in vertrouwde informatiebronnen.
Integreert nieuwe gevonden informatie met bestaande informatie.
Schat de bruikbaarheid van de informatie in functie van de zoekvraag in.
Raadpleegt informatiebronnen eigen aan het vakgebied.
Integreert de nieuwe inzichten in de eigen kennis.
Verwerkt de geïntegreerde informatie duidelijk in de meest geschikt vorm.
Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren.
Herkent sterktes en zwaktes in het eigen functioneren en leert van fouten.
Luistert actief naar feedback en probeert ervan te leren.
Besteedt tijd aan het uitzoeken hoe iets moet, probeert nieuwe werkmethoden onder de knie te krijgen.
Stuurt de eigen aanpak bij op basis van feedback en nieuwe inzichten.
Leidinggevende taken opnemen i.k.v. projectmanagement.
Stelt een haalbare projectplanning op en stuurt bij indien nodig.
Volgt de projectplanning op en stuurt bij waar nodig.
Neemt eindverantwoordelijkheid op voor de optimale realisatie van alle elementen/aspecten van het project.
Verdiept zich in nieuwe inhouden/materies om het project adequaat aan te sturen.
Initiatief nemen.
Zoekt uit zichzelf naar informatie.
Werkt problemen die zich voor doen zelf af, binnen het kader van de opdracht.
Anticipeert op problemen, crisissituaties.
Onderneemt gepaste actie.
Handelen vanuit ethische en deontologische principes.
Herkent een ethisch probleem.
Realiseren van een multimediaproduct/applicatie in vorm en inhoud.
Realiseert zowel visueel, tekstueel als digitaal een creatief concept.
Vertaalt animatieprincipes vertalen naar motion design.
Kiest voor specifieke technische formaten.
Vertaalt de functionaliteiten naar een interactieve, ergonomisch verantwoorde, omgeving.
Maakt het concept productieklaar, rekening houdend met budget en technische specificaties.
Multimedia-applicaties ontwikkelen.
Past de principes van objectgeoriënteerd programmeren toe in andere programmeeromgevingen.
Inhoud
Illustrator 2
Preferences, Color settings - Gevorderde tekenopdrachten (met o.a. gebruik van actieve verf, patronen, penselen, transparanties, lagen, maskers, overvloei, verloopnet, stijlen, e.d.) - Symbolen creëren - Gevorderde transformaties - Webvoorbereiding (bestandsformaten: gif, jpg en png – animaties - slicen) - 3D
Flash 2
Wat is een goed online game
Herhaling actionscripting 3.0
Physics en 3D in Flash
Dynamische content in Flash (xml, php)
Preloaders
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Flash 2
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Online studiemateriaal
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Uitrustings- en werkmateriaal
- Laptop
- Toegepaste Software
Illustrator 2
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Online studiemateriaal
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Uitrustings- en werkmateriaal
- Laptop
- Toegepaste Software
Evaluatie
Indien een deelscore minder dan 5/20 bedraagt, wordt het eindcijfer afgetopt op 8/20.
Indien de deelscore 5/20 tot en met 7/20 bedraagt, wordt het eindcijfer afgetopt op 9/20.
Illustrator 2 |
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Opdrachten | 100% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen met computer | 100% | De student krijgt een opdracht in juni en komt de uitvoering en het resultaat toelichten op het mondeling examen. | Flash 2 |
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Opdrachten | 50% | | Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Mondeling examen met computer | 50% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen met computer | 100% | |