Lessius Mechelen ects

Hoofdpagina | Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia

Vector design 2


Opleiding Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia Academiejaar 2010-11
Volgtijdelijkheid op nvt Referentienummer IM_2874
Studiepunten 6 Studietijd 180 uur
Opleidingsfase Tweede Programmajaar Creditcontract mogelijk Ja
Examencontract(diploma) mogelijk Ja Examencontract (creditbewijs) mogelijk Ja
Aard Verplicht Quotering Punt op 20
Tolereerbaar Ja Tweede examenkans Ja

Docenten

  • Heerinckx David
  • Rutten Kathleen

Onderwijsvorm

  • Oefensessie
  • Werkcollege

Begincompetentie

Eindcompetenties van het opleidingsonderdeel Vector design 1.

Eindcompetentie

IM_AC_03IM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie.Elementair niveau
IM_AC_03IM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie.Doorgroeiniveau
IM_AC_03IM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie.Integratieniveau
IM_AC_04IM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren.Doorgroeiniveau
IM_AC_04IM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren.Integratieniveau
IM_AC_07IM_AC_07 - Leidinggevende taken opnemen i.k.v. projectmanagementIntegratieniveau
IM_AC_09IM_AC_09 - Initiatief nemen.Elementair niveau
IM_AC_09IM_AC_09 - Initiatief nemen.Doorgroeiniveau
IM_AC_09IM_AC_09 - Initiatief nemen.Integratieniveau
IM_AC_10IM_AC_10 - Handelen vanuit ethische en deontologische principes.Doorgroeiniveau
IM_BS_IMD_04IM_BS_IMD_04 - Realiseren van een multimediaproduct/applicatie in vorm en inhoud.Doorgroeiniveau
IM_BS_IMD_04IM_BS_IMD_04 - Realiseren van een multimediaproduct/applicatie in vorm en inhoud.Integratieniveau
IM_BS_IMD_07IM_BS_IMD_07 - Multimedia-applicaties ontwikkelen.Doorgroeiniveau

Leerresultaten

Verwerven en verwerken van informatie.

Zoekt systematisch en doelgericht in vertrouwde informatiebronnen.

Integreert nieuwe gevonden informatie met bestaande informatie.

Schat de bruikbaarheid van de informatie in functie van de zoekvraag in.

Raadpleegt informatiebronnen eigen aan het vakgebied.

Integreert de nieuwe inzichten in de eigen kennis.

Verwerkt de geïntegreerde informatie duidelijk in de meest geschikt vorm.



Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren.

Herkent sterktes en zwaktes in het eigen functioneren en leert van fouten.

Luistert actief naar feedback en probeert ervan te leren.

Besteedt tijd aan het uitzoeken hoe iets moet, probeert nieuwe werkmethoden onder de knie te krijgen.

Stuurt de eigen aanpak bij op basis van feedback en nieuwe inzichten.



Leidinggevende taken opnemen i.k.v. projectmanagement. 

Stelt een haalbare projectplanning op en stuurt bij indien nodig.

Volgt de projectplanning op en stuurt bij waar nodig.

Neemt eindverantwoordelijkheid op voor de optimale realisatie van alle elementen/aspecten van het project.

Verdiept zich in nieuwe inhouden/materies om het project adequaat aan te sturen.



Initiatief nemen.

Zoekt uit zichzelf naar informatie.

Werkt problemen die zich voor doen zelf af, binnen het kader van de opdracht.

Anticipeert op problemen, crisissituaties.

Onderneemt gepaste actie.



Handelen vanuit ethische en deontologische principes.

Herkent een ethisch probleem.



Realiseren van een multimediaproduct/applicatie in vorm en inhoud.

Realiseert zowel visueel, tekstueel als digitaal een creatief concept.

Vertaalt animatieprincipes vertalen naar motion design.

Kiest voor specifieke technische formaten.

Vertaalt de functionaliteiten naar een interactieve, ergonomisch verantwoorde, omgeving.

Maakt het concept productieklaar, rekening houdend met budget en technische specificaties.



Multimedia-applicaties ontwikkelen.

Past de principes van objectgeoriënteerd programmeren toe in andere programmeeromgevingen.

Inhoud

Illustrator 2

Preferences, Color settings - Gevorderde tekenopdrachten (met o.a. gebruik van actieve verf, patronen, penselen, transparanties, lagen, maskers, overvloei, verloopnet, stijlen, e.d.) - Symbolen creëren - Gevorderde transformaties - Webvoorbereiding (bestandsformaten: gif, jpg en png – animaties - slicen) - 3D



Flash 2

Wat is een goed online game

Herhaling actionscripting 3.0

Physics en 3D in Flash

Dynamische content in Flash (xml, php)

Preloaders

Studiematerialen

Meer info op de cursussen- en boekenlijst.

Flash 2

Toledo (Digitale leeromgeving)

  • Online studiemateriaal
  • Opdrachten en studiemateriaal op Toledo

Uitrustings- en werkmateriaal

  • Laptop
  • Toegepaste Software
Illustrator 2

Toledo (Digitale leeromgeving)

  • Online studiemateriaal
  • Opdrachten en studiemateriaal op Toledo

Uitrustings- en werkmateriaal

  • Laptop
  • Toegepaste Software

Evaluatie

Indien een deelscore minder dan 5/20 bedraagt, wordt het eindcijfer afgetopt op 8/20.

Indien de deelscore 5/20 tot en met 7/20 bedraagt, wordt het eindcijfer afgetopt op 9/20.

Illustrator 2
Eerste examenkansTweede examenperiode (juni)Opdrachten100%
Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Mondeling examen met computer100% De student krijgt een opdracht in juni en komt de uitvoering en het resultaat toelichten op het mondeling examen.
Flash 2
Eerste examenkansTweede examenperiode (juni)Opdrachten50%
Eerste examenkansTweede examenperiode (juni)Mondeling examen met computer50%
Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Mondeling examen met computer100%