Hoofdpagina | Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia
Webtechnologie 2
Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia |
2010-11 |
nvt |
IM_2823 |
4 |
120 uur |
Tweede Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
Ja |
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindtermen secundair onderwijs
Eindcompetentie
IM_AC_01 | IM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen. | Elementair niveau |
IM_AC_02 | IM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering. | Elementair niveau |
IM_AC_03 | IM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie. | Elementair niveau |
IM_AC_04 | IM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren. | Elementair niveau |
IM_AC_09 | IM_AC_09 - Initiatief nemen. | Elementair niveau |
IM_BS_IMS_01 | IM_BS_IMS_01 - Managen van relevante trends in de ICT-sector. | Elementair niveau |
IM_BS_IMS_07 | IM_BS_IMS_07 - Systeemontwikkeling en (objectgeoriënteerd) programmeren. | Elementair niveau |
IM_BS_IMS_10 | IM_BS_IMS_10- Webapplicaties ontwikkelen. | Elementair niveau |
Leerresultaten
De student werkt accuraat; hij heeft aandacht voor de structuur, syntax en kenmerken van beeld en beweging voor flash, beeldkenmerken (kleur, compositie,...) voor photoshop.
(Flash) De student kent principes van animaties.
De student zet technische specificaties om naar een praktische implementatie. De student leert dit aan met Actionscript, objectgeoriënteerd.
Hij gaat een logische structuur opbouwen in ActionScript om op een correcte wijze gegevens te verwerken.
De student kan in een programma fouten opsporen (herkennen) en corrigeren (verbeteren). Hij doet dit op basis van oefeningen en taken.
De student gaat zelf op zoek naar nieuwe mogelijkheden via het internet en past dit toe in zijn toepassing.
De student kan animaties en beeldmateriaal webklaar maken.
Inhoud
FLASH
Aan de hand van lespakketten worden de verschillende aspecten van Flash-animaties en -websites aangeleerd en toegepast.
DEEL 1: Flash
- Inleiding Flash
- Tekenen
- Symbolen in Flash
- Animaties (+ motion guide , masking, … )
- Importeren
- Publishing
DEEL 2: Action scripting
- basisbeginselen programmeren (+ functies)
- eigenschappen, methoden, events (EventListeners)
- klassen (Array, Math, MovieClip ...)
- objecten: maken,verwijderen, manipuleren; animaties op objecten
PHOTOSHOP
Basisgebruik van grafisch pakket en aanleren van basistechnieken ivm afbeeldingen. Uitgebreidere functies: kleuren, afbeeldingen en formaten, retouchetechnieken, masks, layers, filters, webafbeeldingen.
Studenten maken verschillende opdrachten en lichten die toe.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Tussentijdse evaluatie | 18% | | Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Schriftelijk examen met computer | 82% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen met computer | 100% | |