Lessius Mechelen ects

Hoofdpagina | Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia

Marketingcommunicatie


Opleiding Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia Academiejaar 2010-11
Volgtijdelijkheid op nvt Referentienummer IM_888
Studiepunten 3 Studietijd 90 uur
Opleidingsfase Tweede Programmajaar Creditcontract mogelijk Ja
Examencontract(diploma) mogelijk Ja Examencontract (creditbewijs) mogelijk Ja
Aard Verplicht Quotering Punt op 20
Tolereerbaar Ja Tweede examenkans Ja

Docenten

  • Thielemans Wouter

Onderwijstaal

  • Nederlands

Onderwijsvorm

  • Hoorcollege

Begincompetentie

Inleiding marketing (Bedrijfskunde 1)

Eindcompetentie

IM_BS_IMD_01IM_BS_IMD_01 - Managen van relevante trends binnen het multimediasector.Doorgroeiniveau
IM_BS_IMD_02IM_BS_IMD_02 - Facetten van toegepast onderzoek realiseren in het kader van een multimediaproductie.Elementair niveau
IM_BS_IMD_03IM_BS_IMD_03 - Opstellen van een multimediastrategie en een passend multimediaplan.Integratieniveau

Leerresultaten

Beoordeelt de relevantie van trends voor de organisatie.


Verzamelt bestaande gegevens voor concurrentie- analyse en doelgroeponderzoek.


Maakt keuzes over de verschillende stappen van het multimediaplan in het algemeen (analyse, doelgroep, doelstellingen, strategie, middelen, planning, budget, evaluatie).

Inhoud


Marketing & communicatie, merken(beleid)


Campagne-fasen: marketingstrategie, doelgroepen & doelstellingen, boodschapstrategie, creatieve strategie, mediakeuze, efficiëntie- & effectiviteitsmeting.


Marketingcommunicatie-instrumenten: reclame, PR, sponsoring, verkooppromotie, winkelcommunicatie, …



Digitale marketingcommunicatie



Trends (niet-limitatief): viral marketing & storytelling via cross / social media

Studiematerialen

Meer info op de cursussen- en boekenlijst.

Toledo (Digitale leeromgeving)

  • Opdrachten en studiemateriaal op Toledo

Evaluatie

Eerste examenkansEerste examenperiode (januari)Opdrachten100%
Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Opdrachten100%