Lessius Mechelen ects

Hoofdpagina | Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia

Visualiseren 2


Opleiding Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia Academiejaar 2010-11
Volgtijdelijkheid op nvt Referentienummer IM_2828
Studiepunten 3 Studietijd 90 uur
Opleidingsfase Tweede Programmajaar Creditcontract mogelijk Ja
Examencontract(diploma) mogelijk Ja Examencontract (creditbewijs) mogelijk Ja
Aard Verplicht Quotering Punt op 20
Tolereerbaar Ja Tweede examenkans Ja

Docenten

  • Bogaert Renaat

Onderwijstaal

  • Nederlands

Onderwijsvorm

  • Hoorcollege

Begincompetentie

Eindcompetenties Visualiseren 1


Eindcompetentie

IM_AC_02IM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering.Doorgroeiniveau
IM_AC_03IM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie.Doorgroeiniveau
IM_AC_04IM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren.Doorgroeiniveau
IM_AC_08IM_AC_08 – Klantgericht denken en handelen.Doorgroeiniveau
IM_AC_10IM_AC_10 - Handelen vanuit ethische en deontologische principes.Doorgroeiniveau
IM_AC_11IM_AC_11 - Handelen vanuit duurzaamheidsprincipes en diversiteit.Doorgroeiniveau
IM_BS_IMD_01IM_BS_IMD_01 - Managen van relevante trends binnen het multimediasector.Doorgroeiniveau
IM_BS_IMD_05IM_BS_IMD_05 - Managen van een multimediaproject/product/applicatie.Doorgroeiniveau
IM_BS_IMD_06IM_BS_IMD_06 - Multimedia-applicaties ontwerpen.Doorgroeiniveau

Leerresultaten

De student documenteert beroepsspecifieke informatie, ideeën, problemen en oplossingen en communiceert deze zowel aan specialisten als aan leken. 




De student bepaalt voor een specifieke boodschap en doelgroep, de meest geschikte communicatiekanalen.




De student bouwt een kwaliteitsvolle redenering, waarbij hij rekening houdt met beroepsspecifieke inzichten, ervaringen, bevindingen en gewoonten.  




De student werkt accuraat, met aandacht voor alle relevante details. 




De student plaatst zijn grafische output in een breed cultureel kader.  




De student past de principes van grafische vormgeving toe.  




De student verwoordt, verantwoordt, visualiseert en presenteert zijn ideeën en ontwerpen.  




De student bedenkt en realiseert een visuele structuur vanuit het medium, in samenspraak met andere betrokken partijen en richt de visuele structuur op een welomlijnde doelgroep.




De student houdt, basaal, rekening met de semiotische opbouw van toegepaste beeldende communicatie.




De student kent de regels voor het uitwerken van gebruiksvriendelijk, toegepast, ontwerp.

Inhoud

- Creatief denken: overzicht van de meest gebruikte creatieve denktechnieken.
- Vormelijke en inhoudelijke invalshoek bepalen en op elkaar afstemmen.

- Relatie tussen beeld, woord, denken en doen in een toegepaste context.

- Een onderwerp créatief en gebruiksvriendelijk uitwerken met oog voor de specifieke karakteristiek van het medium.
- Coderen en decoderen van toegepaste vormgeving en de interpretatie ervan.
- Functionaliteit en usability in toegepaste vormgeving.

Studiematerialen

Meer info op de cursussen- en boekenlijst.

Cursussen

  • Cursus

Evaluatie

Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Schriftelijk examen100%
Eerste examenkansEerste examenperiode (januari)Schriftelijk examen100%