Hoofdpagina | Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia
Engels 2
Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia |
2010-11 |
nvt |
IM_2650 |
3 |
90 uur |
Tweede Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
Ja |
Docenten
- Gyselen Marie Christine
- Moonen Nathalie
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindcompetenties Engels 1
Eindcompetentie
IM_AC_02 | IM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_03 | IM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_04 | IM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_05 | IM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk communiceren. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_05.1 | IM_AC_05.1. Op een genuanceerde en efficiƫnte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans en Engels. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_05.2 | IM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiƫnte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans en Engels, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_10 | IM_AC_10 - Handelen vanuit ethische en deontologische principes. | Elementair niveau |
Leerresultaten
Begrijpen luisteren:B2
Begrijpen lezen: B2
Spreken productie: B1-B2
Spreken interactie: B1-B2
Schrijven: B1-B2
De jonge professional breidt zijn woordenschat zakelijk Engels uit o.a. aan de hand van een zelfstudiepakket. [IM_AC_05]
De jonge professional oefent zich in mondelinge communicatie. Hij zoekt informatie over een onderwerp uit de syllabus, kan hoofd- en bijzaak onderscheiden, structureert het materiaal, en biedt het zijn medestudenten aan in een interactieve presentatie ("monitoring") met respect voor correcte bronvermelding. [IM_AC_02] [IM_AC_03] Deze oefening integreert vijf aspecten: inhoud, structuur/formele aspecten, taal (grammatica en woordenschat), ‘speech’ (= uitspraak, articulatie, intonatie, volume en tempo), houding (= oogcontact en lichaamstaal). [IM_AC_05.1]
De jonge professional oefent zich in schriftelijke communicatie door het schrijven van emails en (zelfevaluatie-)rapporten. [IM_AC_04] Deze oefeningen integreren vijf aspecten: inhoud, structuur en formaliteit, grammatica, woordenschat en spelling. [IM_AC_05.2
De jonge professional staat open voor feedback over zijn presentatie, reflecteert over zijn prestatie en formuleert verbeter- en actiepunten. [IM_AC_04]
De jonge professional functioneert in team, met respect voor de inbreng van anderen.
De jonge professional plant zijn werk, stelt prioriteiten en haalt deadlines. [IM_AC_10]
Inhoud
- Zelfstudie woordenschat uit "Thematische woordenschat Engels voor handel en economie": een selectie.
- Gebruik van kenniskaarten (mindmaps), rapporteren, presenteren en email.
- Studie van topics uit cursus met discussie en woordenschatoefeningen.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Handboeken
- Thematische Woordenschat Voor Handel en Economie Engels
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Sommige groepen volgen les in het eerste semester, andere in het tweede. Het examen wordt afgenomen in het semester waarin de lessen gevolgd worden.
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Tussentijdse evaluatie | 40% | | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Mondeling examen | 60% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | 100% | | Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Tussentijdse evaluatie | 40% | | Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Mondeling examen | 60% | |