Lessius Mechelen ects

Hoofdpagina | Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia

Engels 2


Opleiding Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia Academiejaar 2010-11
Volgtijdelijkheid op nvt Referentienummer IM_2650
Studiepunten 3 Studietijd 90 uur
Opleidingsfase Tweede Programmajaar Creditcontract mogelijk Ja
Examencontract(diploma) mogelijk Ja Examencontract (creditbewijs) mogelijk Ja
Aard Verplicht Quotering Punt op 20
Tolereerbaar Ja Tweede examenkans Ja

Docenten

  • Gyselen Marie Christine
  • Moonen Nathalie

Onderwijstaal

  • Engels
  • Nederlands

Onderwijsvorm

  • Werkcollege
  • Zelfstudie

Begincompetentie

Eindcompetenties Engels 1

Eindcompetentie

IM_AC_02IM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering.Doorgroeiniveau
IM_AC_03IM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie.Doorgroeiniveau
IM_AC_04IM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren.Doorgroeiniveau
IM_AC_05IM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk communiceren.Doorgroeiniveau
IM_AC_05.1IM_AC_05.1. Op een genuanceerde en efficiƫnte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans en Engels.Doorgroeiniveau
IM_AC_05.2IM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiƫnte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans en Engels, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel.Doorgroeiniveau
IM_AC_10IM_AC_10 - Handelen vanuit ethische en deontologische principes.Elementair niveau

Leerresultaten

Begrijpen luisteren:B2
Begrijpen lezen: B2
Spreken productie: B1-B2
Spreken interactie: B1-B2
Schrijven: B1-B2

De jonge professional breidt zijn woordenschat zakelijk Engels uit o.a. aan de hand van een zelfstudiepakket. [IM_AC_05]

De jonge professional oefent zich in mondelinge communicatie. Hij zoekt informatie over een onderwerp uit de syllabus, kan hoofd- en bijzaak onderscheiden, structureert het materiaal, en biedt het zijn medestudenten aan in een interactieve presentatie ("monitoring") met respect voor correcte bronvermelding. [IM_AC_02] [IM_AC_03] Deze oefening integreert vijf aspecten: inhoud, structuur/formele aspecten, taal (grammatica en woordenschat), ‘speech’ (= uitspraak, articulatie, intonatie, volume en tempo), houding (= oogcontact en lichaamstaal). [IM_AC_05.1]

De jonge professional oefent zich in schriftelijke communicatie door het schrijven van emails en (zelfevaluatie-)rapporten. [IM_AC_04] Deze oefeningen integreren vijf aspecten: inhoud, structuur en formaliteit, grammatica, woordenschat en spelling. [IM_AC_05.2

De jonge professional staat open voor feedback over zijn presentatie, reflecteert over zijn prestatie en formuleert verbeter- en actiepunten. [IM_AC_04]

 


De jonge professional functioneert in team, met respect voor de inbreng van anderen.



De jonge professional plant zijn werk, stelt prioriteiten en haalt deadlines. [IM_AC_10]

Inhoud

- Zelfstudie woordenschat uit "Thematische woordenschat Engels voor handel en economie": een selectie.

- Gebruik van kenniskaarten (mindmaps), rapporteren, presenteren en email.

- Studie van topics uit cursus met discussie en woordenschatoefeningen.

Studiematerialen

Meer info op de cursussen- en boekenlijst.

Handboeken

  • Thematische Woordenschat Voor Handel en Economie Engels

Toledo (Digitale leeromgeving)

  • Opdrachten en studiemateriaal op Toledo

Evaluatie

Sommige groepen volgen les in het eerste semester, andere in het tweede. Het examen wordt afgenomen in het semester waarin de lessen gevolgd worden.

Eerste examenkansEerste examenperiode (januari)Tussentijdse evaluatie40%
Eerste examenkansEerste examenperiode (januari)Mondeling examen60%
Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Mondeling examen100%
Eerste examenkansTweede examenperiode (juni)Tussentijdse evaluatie40%
Eerste examenkansTweede examenperiode (juni)Mondeling examen60%