Hoofdpagina | Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia
Frans 2
Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia |
2010-11 |
nvt |
IM_2649 |
3 |
90 uur |
Tweede Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
Ja |
Docenten
- Planchar Chantal
- Moonen Nathalie
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
- Werkcollege
- Practicum
- Zelfstudie
Begincompetentie
eindcompetenties Frans 1
Eindcompetentie
IM_AC_01 | IM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen. | Elementair niveau |
IM_AC_02 | IM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering. | Elementair niveau |
IM_AC_03 | IM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie. | Elementair niveau |
IM_AC_04 | IM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren. | Elementair niveau |
IM_AC_05 | IM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk communiceren. | Elementair niveau |
IM_AC_05.1 | IM_AC_05.1. Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans en Engels. | Elementair niveau |
IM_AC_05.2 | IM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans en Engels, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Elementair niveau |
IM_AC_09 | IM_AC_09 - Initiatief nemen. | Doorgroeiniveau |
Leerresultaten
1. De student communiceert omtrent een project zowel mondeling als schriftelijk in het Frans professioneel met alle betrokken partijen.
2. De student geeft een onderbouwde presentatie over een actueel, controversieel onderwerp en kan een discussie in goede banen leiden.
3. De student functioneert constructief in een team, met respect voor de inbreng van de anderen.
4. De student plant zijn werk, stelt prioriteiten en haalt deadlines.
5. De student staat in voor de kwaliteit van zijn eigen werkuitvoering.
6. De student bouwt een kwaliteitsvolle redenering.
7. De student werkt accuraat, met aandacht voor alle relevante details.
De student verwerft de nodige grammatica en taalstructuren om bovenstaande competenties te bereiken.
Europees taalniveau Frans B1
Inhoud
Het vak Frans 2 is erop gericht om zowel schrijfvaardigheid als mondelinge communicatieve vaardigheid in het Frans te trainen a.d.h.v. o.m. grammaticatopics, telefoonoefeningen, presentaties en klasgesprekken. Daarnaast doorlopen de studenten in zelfstudie twee oefeningmodules van Explio (grammatica en telefoneren).
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Handboeken
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Uitrustings- en werkmateriaal
- Explio digitaal werkboek Frans Grammaire 3
- Explio digitaal werkboek Frans Téléphoner
Evaluatie
Sommige groepen volgen les in het eerste semester, andere in het tweede. Het examen wordt afgenomen in het semester waarin de lessen gevolgd worden.
Studenten die een tweede examenkans nodig hebben, moeten daarvoor de oefeningmodules van explio afgewerkt hebben, en een individuele presentatie op het examen voorbrengen aangevuld met een aantal debatvragen. Zij zullen ook een extra grammaticatest moeten afleggen.
Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | 100% | | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Tussentijdse evaluatie | 50% | | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Mondeling examen | 50% | |