Hoofdpagina | Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia
Engels 1
Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia |
2010-11 |
nvt |
IM_2637 |
3 |
90 uur |
Eerste Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
Ja |
Docenten
- Vliegen Rita
- Jacobs Greet
- Moonen Nathalie
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
- Zelfstudie
- Oefensessie
- Groepswerk
- Werkcollege
Begincompetentie
Eindtermen secundair onderwijs
Eindcompetentie
IM_AC_01 | IM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen. | Elementair niveau |
IM_AC_02 | IM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering. | Elementair niveau |
IM_AC_03 | IM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie. | Elementair niveau |
IM_AC_05.1 | IM_AC_05.1. Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans en Engels. | Doorgroeiniveau |
IM_AC_05.2 | IM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans en Engels, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Doorgroeiniveau |
Leerresultaten
1. De student raadpleegt de nodige informatiebronnen ter voorbereiding van een korte presentatie.
2. De student gebruikt de nodige presentatievaardigheden in een korte presentatie.
3. De student schrijft een korte samenhangende tekst waarin hij aangeboden en ingestudeerde woordenschat correct gebruikt.
4. De student maakt zich de basisgrammatica van het Engels verder eigen en breidt zijn woordenschat uit.
5. De student verwoordt de belangrijkste punten uit langere teksten schriftelijk op een correcte manier.
|
Engels 1-1 IM |
Engels 1-1 IM |
|
begin |
eind |
Begrijpen luisteren |
B1 |
B1 |
Begrijpen lezen |
B1 |
B1 |
Spreken productie |
B1 |
B1 |
Spreken interactie |
A2/B1 |
B1 |
Schrijven |
A2/B1 |
B1 |
Inhoud
1. Woordenschat (zelfstudie) uit “Thematische woordenschat Engels voor handel en economie”: een selectie.
2. Spelling, grammatica (tenses, conditionals, passive voice), teksten/video/luisterfragmenten met oefeningen op woordenschat-, lees-, spreek- en schrijfvaardigheid.
3. De studenten geven een presentatie per twee.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Cursussen
Handboeken
- Thematische Woordenschat Voor Handel en Economie Engels
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Sommige groepen volgen les in het eerste semester, andere in het tweede. Het examen wordt afgenomen in het semester waarin de lessen gevolgd worden.
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Tussentijdse evaluatie | 20% | | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Schriftelijk examen | 80% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen | 100% | | Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Tussentijdse evaluatie | 20% | | Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Schriftelijk examen | 80% | |