Hoofdpagina | Bachelor in het communicatiemanagement
Internationale communicatie 3
Bachelor in het communicatiemanagement |
2010-11 |
nvt |
COM_4138 |
0 |
0 uur |
Tweede Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
Ja |
Docenten
- Henderyckx Kristine
- Ginckels Willem
- Keller Raoul
- Goossens Werner
- Moonen Nathalie
- Legrand Ann
Onderwijsvorm
- Groepswerk
- Hoorcollege
- Oefensessie
- Zelfstudie
Begincompetentie
Competenties van internationale talen 2 voor Frans en Engels, competenties van internationale talen 1 voor Spaans of Duits.
Eindcompetentie
COM_AC_03 | COM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie | Integratieniveau |
COM_AC_05.1 | COM_AC_05.1 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Doorgroeiniveau |
COM_AC_05.1 | COM_AC_05.1 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Elementair niveau |
COM_AC_05.2 | COM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Elementair niveau |
COM_AC_05.2 | COM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Doorgroeiniveau |
Leerresultaten
De student - bouwt een breder referentiekader op - verzamelt gericht informatie via het internet, naslagwerken, audiovisueel materiaal, uit eigen waarneming en woordenboeken - beoordeelt deze bronnen op inhoud en kwaliteit - registreert gericht informatie in tekst, beeld en geluid - treedt in discussie - drukt zich behoorlijk uit in courante (zakelijke) gesprekssituaties - heeft een constructieve inbreng in een team met respect voor de inbreng van de anderen - voert zelfstandig research uit - presenteert (met PPT in de vreemde taal) zijn/ haar ervaringen - leeft afspraken en deadlines na - evalueert het eigen functioneren kritisch en stuurt dit indien nodig bij en verwerft verder (basis)woordenschat en inzicht in taalstructuren (o.a. grammatica) om alle vereiste competenties te bereiken.
Inhoud
FRANS -Vervolg op Frans 2. -Via de geïntegreerde methode "Objectif Express 2" komen de 5 competenties volgens het Europees Referentiekader niveau A2/B1 verder aan bod. (modules 8-9-10) -De zakelijke woordenschat o.a om een e-mail op te stellen en om een franstalige zakenpartner op een correcte manier te woord te staan, al dan niet telefonisch, wordt samen met een aantal andere basisvaardigheden verder uitgediept via o.a. "Vocabulaire progressif du français des affaires".(10-53-54-55) -Op Toledo en in de cursus worden oefeningen en teksten aangeboden om de leesvaardigheid van beroepsgerichte documenten te bevorderen en om beeldfragmenten over actuele thema's vlotter te leren begrijpen. -mogelijkheid deelname uitwisselingsproject met HELHO Doornik. ENGELS Vervolg op Engels 2. Grammatica Lezen, luisteren, spreken en schrijven : Artikels uit de engelstalige pers worden gelezen, geanalyseerd, besproken en verwerkt. Authentieke beeld-en klankopnames worden beluisterd, besproken en verwerkt. SPAANS Vervolg op Spaans 1. Meest voorkomende structuren in eenvoudige gesprekken en teksten over alledaagse onderwerpen ook in ruimer tijdsperspectief : alledaagse ervaringen, plannen en ambities kunnen weergeven. Zie verder inhoudstabel : handboek. DUITS DUITSE BASISGRAMMATICA: - Präpositionen - Adjektiv & Komparativ - Konjunktiv II & Modalität MONDELINGE GESPREKSSITUATIES (SPRECHSITUATIONEN) - de weg beschrijven - vragen, verzoeken & bedanken - aanbieden, aannemen en afwijzen - uitnodigen - zijn beklag doen - zich verontschuldigen - navraag doen, informeren en uitleg geven DESK RESEARCH: THEMATISCHE EXPLORATIE BERLIJN (GROEPSOPDRACHT) & VERTAALOPDRACHTEN BASISWOORDENSCHAT: MEMO 7-12 zelfstudie & oefensessies QM
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Duits 2
Handboeken
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Engels 3
Handboeken
- English Grammar In Use (with answers and cd-rom)
Frans 3
Objectif express 2 - cahier d'activitésObjectif express 2 - livre de l'élève (+CD)Vocabulaire Progressif Du Français Des Affaires Avec 200 Exercices Ed 2004Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Spaans 2
Handboeken
- Aula Internacional 1 Tekstboek + Audio Cd
Evaluatie
Een zwaar tekort op één van de drie deelopleidingsonderdelen (7/20 of minder) leidt er toe dat de student automatisch niet geslaagd is voor het samengestelde opleidingsonderdeel.
Frans 3 |
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Mondeling examen | 50% | | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Schriftelijk examen | 50% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | 50% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen | 50% | | Engels 3 |
Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen met computer | 100% | | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Tussentijdse evaluatie | 100% | | Spaans 2 |
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Schriftelijk examen | 100% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen | 100% | | Duits 2 |
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Tussentijdse evaluatie | 100% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen met computer | 100% | |