Hoofdpagina | Bachelor in het communicatiemanagement
English Glossary
Bachelor in het communicatiemanagement |
2010-11 |
nvt |
COM_3307 |
3 |
90 uur |
Derde Programmajaar |
Ja |
Ja |
Ja |
Verplicht |
Punt op 20 |
Ja |
Ja |
Docenten
Onderwijstaal
Onderwijsvorm
- Hoorcollege
- Werkcollege
- Zelfstudie
- Groepswerk
Begincompetentie
Eindcompetenties zoals die in de opleidingsonderdelen 'Internationale talen' in modules Engels 1, 2, 3 en 4.
Eindcompetentie
COM_AC_02 | COM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering. | Integratieniveau |
COM_AC_03 | COM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatie | Integratieniveau |
COM_AC_05.1 | COM_AC_05.1 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Integratieniveau |
COM_AC_05.2 | COM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Integratieniveau |
Leerresultaten
De student verzamelt op een efficiënte manier gegevens in de vreemde taal, beoordeelt en interpreteert ze;(1.1, 1.3) De jonge professional communiceert via geijkte kanalen een boodschap conceptueel, tekstueel, auditief en visueel aangepast aan medium en doelgroep van het evenement, dit uiteraard in de vreemde taal;(2.3)De student voert in de vreemde taal op een gepaste manier interne en externe, formele en informele gesprekken;(2.4) De student past voorkomen, optreden en taalgebruik aan aan de omstandigheden en de doelgroepen waar hij mee omgaat;(2.5)De student stelt correcte briefings en verslagen in de vreemde taal op;(2.6). De student neemt actief en constructief deel aan vergaderingen in de vreemde taal en werkt hiervoor de voorbereidende stukken uit. Hij notuleert en stelt nadien een verslag op.(2.7, 2.8)De student bouwt in de vreemde taal kwaliteitsvolle redeneringen op, waarbij hij rekening houdt met beroepsspecifieke inzichten, ervaringen, bevindingen en gewoonten;(5.2)De student evalueert kritisch het eigen functioneren in de vreemde taal en stuurt bij waar nodig;(5.3)De student vat zelfstandig een taak aan en rapporteert in de vreemde taal over het proces en de resultaten. Hij verantwoordt zijn eigen aanpak;(5.7) In een multicultureel, multidisciplinair team communiceert de student in de vreemde taal met respect voor de inbreng van anderen en geeft zelf blijk van een open en constructieve houding.(5.12) De student kan een actueel onderwerp op een professionele manier presenteren in groep. Ook kan hij/zij zowel mondeling als schriftelijk op een goede manier solliciteren in de vreemde taal.
Inhoud
ENGLISH GLOSSARY' De bedoeling van dit onderdeel is de studenten onder meer vertrouwd te maken met de vaktermen van de evenementenwereld. Er wordt een selectie gemaakt van vaktermen die de studenten actief moeten beheersen. Eveneens bespreken de studenten bepaalde aspecten van evenementenorganisatie in het Engels. Bovendien bespreekt de student andere bronnen over deelaspecten van evenementenorganisatie. De studenten geven in groep een presentatie over een specifiek onderwerp hiervan. De studenten zullen merken dat ook verwezen wordt naar de andere opleidingsonderdelen van de opleiding. Verder leert de student vergaderen en solliciteren in het Engels. Dit heeft telkens een mondeling en schriftelijk luik. Bij vergaderen leren ze onder meer een uitnodiging en agenda opmaken, een vergadering houden en een verslag opstellen in het Engels. Bij solliciteren werken we aan een sollicitatiebrief, cv en gesprek.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Eerste examenkans - Eerste examenperiode: 60% tussentijdse evaluatie
Eerste examenkans - Eerste examenperiode: 40% schriftelijk examen
Tweede examenkans - Derde examenperiode: 100% schriftelijk examen
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Tussentijdse evaluatie | 60% | | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Schriftelijk examen | 40% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen | 100% | |