Lessius Mechelen ects

Hoofdpagina | Bachelor in het communicatiemanagement

Visuele Communicatie 2


Opleiding Bachelor in het communicatiemanagement Academiejaar 2010-11
Volgtijdelijkheid op nvt Referentienummer COM_4145
Studiepunten 4 Studietijd 120 uur
Opleidingsfase Tweede Programmajaar Creditcontract mogelijk Ja
Examencontract(diploma) mogelijk Ja Examencontract (creditbewijs) mogelijk Ja
Aard Verplicht Quotering Punt op 20
Tolereerbaar Ja Tweede examenkans Ja

Docenten

  • Bogaert Renaat
  • Goovaerts Lutgart

Onderwijstaal

  • Nederlands

Onderwijsvorm

  • Oefensessie

Begincompetentie

Aangewezen: Eindcompetenties behaald van Visuele Communicatie 1

Eindcompetentie

COM_AC_01COM_AC_01 - Kwaliteitsvol handelen door problemen o.m. flexibel, creatief en nauwkeurig op te lossen.Doorgroeiniveau
COM_AC_02COM_AC_02 - Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering.Doorgroeiniveau
COM_AC_03COM_AC_03 - Verwerven en verwerken van informatieDoorgroeiniveau
COM_AC_04COM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren.Doorgroeiniveau
COM_AC_05.1COM_AC_05.1 - Op een genuanceerde en efficiƫnte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans, rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel.Integratieniveau
COM_AC_12COM_AC_12 - Gegevens bruikbaar maken en houden, statistisch verwerken en operationeel maken voor het administratief ondersteunen van het beleid.Doorgroeiniveau
COM_BS_01COM_BS_01 - Managen van relevante trends binnen het communicatiebeleid.Doorgroeiniveau
COM_BS_04COM_BS_04 - Realiseren van communicatie in vorm en inhoud.Doorgroeiniveau

Leerresultaten

COM_AC

- De student kan zijn eigen werk controleren en beoordelen.



- De student analyseert een probleem vanuit diverse invalshoeken en gaat hierbij systematisch te werk.

- weegt alternatieven tegenover elkaar af.



- De student zoekt systematisch en doelgericht naar relevante inspiratiebronnen.



- De student luistert naar feedback en probeert ervan te leren.

- probeert nieuwe werkmethodes onder de knie te krijgen.



- De student begrijpt vaktechnische taal (ivm. drukwerk en webdesign).



- De student verwerkt informatie met specifieke software.



COM_BC

- De student beoordeelt de relevantie van trends voor hedendaagse communicatie.



- De student vertaalt de communicatiestrategie in een creatief concept.



- De student realiseert zowel visueel een creatief concept.




























Inhoud

Grafische Vormgeving:

- Concept bedenken: stimulansen tot creatieve concepten

- Visuele research realiseren ifv. de opdrachten

- Realisatie Basisprincipes lay-out toepassen in een lay-out, realiseren met Indesign en Photoshop en Dreamweaver

- Vormgeven ifv. boodschap, imago en doelgroep.

- Ontwerpen met kleuren en beelden Huisstijl: ingrediƫnten voor een huisstijl toepassen voor ontwerp huisstijl campagnebureau.



Webdesign:

- Webterminologie

- Functioneel ontwerpen voor het web

- Analyse naar inhoud, doelgroep en beeldvorming

- Internet project plan

Studiematerialen

Meer info op de cursussen- en boekenlijst.

Evaluatie

Eerste examenkansTweede examenperiode (juni)Opdrachten100%
Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Opdrachten100%