BALSO_02 | BALSO_02 - Functioneel geheel 2: De leraar als opvoeder | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
BALSO_02.01 | BALSO_02.01 - De leraar kan in overleg een positief leefklimaat creëren voor de leerlingen in klasverband en op school | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
BALSO_02.01.1 | BALSO_02.01.1 - De leraar kan bewust contact nemen met de leerlingen | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
BALSO_02.01.2 | BALSO_02.01.2 - De leraar kan activiteiten inbouwen waarin sociale vaardigheden worden geoefend en waar communicatie, ook over gevoelens en waarden, mogelijk is | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
BALSO_02.01.3 | BALSO_02.01.3- De leraar kan luisteren naar gevoelens bij leerervaringen, fouten maken toelaten, positieve relaties tussen leerlingen stimuleren, voldoende feedback geven | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
BALSO_02.02 | BALSO_02.02 - De leraar kan de emancipatie van de leerlingen bevorderen | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
BALSO_02.05 | BALSO_02.05 - De leraar kan adequaat omgaan met leerlingen in sociaal-emotionele probleemsituaties en met leerlingen met gedragsmoeilijkheden | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
BALSO_06 | BALSO_06 - Functioneel geheel 6: De leraar als partner van ouders/verzorgers | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
BALSO_06.01 | BALSO_06.01 - De leraar kan zich informeren over en discreet omgaan met gegevens over de leerling | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
BALSO_06.02 | BALSO_06.02 - De leraar kan met ouders/verzorgers communiceren over het kind in de school op basis van overleg met collega's of externen | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
BALSO_06.03 | BALSO_06.03 - De leraar kan in overleg met het team communiceren met de ouders/verzorgers over het klas- en schoolgebeuren, rekening houdend met de diversiteit tussen de ouders | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
BALSO_06.04 | BALSO_06.04 - De leraar kan met ouders/verzorgers een gesprek voeren over opvoeding en onderwijs | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
BALSO_06.05 | BALSO_06.05 - De leraar kan in Standaardnederlands of naargelang van de context in een ander passend register, adequaat in interactie treden met ouders en verzorgers | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
BALSO_06.06 | BALSO_06.06 - De leraar kan strategieën ontwikkelen om te communiceren met anderstalige ouders | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
BALSO_11 | BALSO_11 - Taalcompetenties van de leraar | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
BALSO_11.03 | BALSO_11.03 - De leraar kan gesprekken voeren met leerlingen, zowel individueel als in groep, over onderwerpen die door alle partners kunnen aangebracht worden, en in het bijzonder over leerinhouden | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
BALSO_11.11 | BALSO_11.11 - De leraar kan verschillende soorten gesprekken (leerlingenbespreking, evaluatie- of functioneringsgesprek,…) voeren met volwassenen over de klas- en schoolcontext | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
BALSO_12 | BALSO_12 - Attitudes | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
BALSO_12.02 | BALSO_12.02 - Relationele gerichtheid | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
BALSO_12.03 | BALSO_12.03 - Kritische ingesteldheid | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
BALSO_12.06 | BALSO_12.06 - Zin voor samenwerking | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |
BALSO_12.09 | BALSO_12.09 - Inlevingsvermogen | Geen omschrijving in gedragsindicatoren in niveaus |