Hoofdpagina | Bachelor in het officemanagement
Frans 5 extra mondelinge training (hr - e-off)
Docenten
Onderwijsvorm
- Oefensessie
- Zelfstudie
- Werkcollege
Begincompetentie
De eindcompetenties van Frans 4 externe communicatie en Frans 4 extra training (van het vorige programmajaar).
Eindcompetentie
1.A. Als informatiebeheerder kan de student met de gepaste ICT-tools eventueel meertalige gegevens efficiƫnt verzamelen, verwerken tot in beroepscontext direct bruikbare informatie, die informatie beheren en doen doorstromen naar anderen.
De student consulteert betrouwbare relevante bronnen in het Frans en verzamelt informatie om een degelijk gestructureerde presentatie in het Frans te houden, met beperkte begeleiding.
2.A. Als (meertalige) communicator toont de student aan dat hij via de geijkte kanalen een boodschap in verschillende talen zowel mondeling als schriftelijk aan de juiste doelgroep kan doorgeven; die boodschap bevat accurate, duidelijke, (qua vormgeving) aantrekkelijke informatie, aangepast aan de specifieke doelgroep. Hij kan voor opvolging zorgen indien nodig.
De student vervolmaakt zich in mondelinge communicatie in het Frans.
De student voert op een gepaste manier formele en informele gesprekken in het Frans.
De student houdt een presentatie in het Frans, houdt daarbij rekening met zijn doelpubliek en antwoordt op een spontane wijze op vragen van de medestudenten.
De student neemt constructief deel aan groepsgesprekken en is in staat om zijn mening te geven en te argumenteren in het Frans (discussies, debatten, onderhandelingen, ...). Dit soms met, maar meestal, zonder voorbereiding.
De student heeft een constructieve inbreng in een (multicultureel, multidisciplinair) team met respect voor de inbreng van de anderen.
5.A. Als kwaliteitsbewaker kan de student bij de uitoefening van de verschillende beroepsrollen instaan voor de kwaliteit van zijn eigen werkuitvoering.
De student bouwt een kwaliteitsvolle redenering op, waarbij hij rekening houdt met beroepsspecifieke inzichten, ervaringen, bevindingen en gewoonten.
De student evalueert het eigen functioneren kritisch en stuurt eventueel bij. Op basis van deze reflectie streeft hij ook naar een verdere (levenslange) ontwikkeling van de eigen competenties.
Inhoud
Mondelinge communicatie in het Frans, meer bepaald:
Discussies
Formele en informele gesprekken
Professionele presentaties
Debatten
Onderhandelingen
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Cursussen
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Tussentijdse evaluatie | | 50% | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Mondeling examen | | 50% | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | | 100% |