Hoofdpagina | Bachelor in het informatiemanagement en de informatiesystemen
Rich Media Applications
Docenten
Onderwijsvorm
Begincompetentie
- eindcompetenties van de opleidingsonderdelen Vector design 1 & 2
- eindcompetenties van het opleidingsonderdeel Website automatisatie
- eindcompetenties van het opleidingsonderdeel Interface Design
Eindcompetentie
1. BEROEPSROL: INFORMATIEBEHEERDER
1.C. De jonge professional organiseert de informatie-infrastructuur.
1.5. De jonge professional vertaalt technische specificaties naar een procedureel of object-georiënteerd script.
Dit betekent:
- de student kent web2.0
- de student kan externe API's gebruiken in eigen producties
- de student kent AS3
- de student kan AS3 gebruiken om externe data te importeren in een eigen productie
3. BEROEPSROL: ORGANISATOR/COÖRDINATOR
3.A. De jonge professional analyseert volgens de basisregels van projectmanagement elke nieuwe beroepsspecifieke opdracht, pakt deze planmatig aan en bereikt hiermee een oplossing. Hij stelt daarvoor werkbare procedures op voor zichzelf, voor medewerkers, voor de leidinggevende en bevordert op die manier ook het doelgerichte en planmatige handelen bij anderen.
3.3. De jonge professional maakt een werkplanning op en volgt deze ook effectief.
5. BEROEPSROL: KWALITEITSBEWAKER
5.A. De jonge professional staat bij de uitoefening van de verschillende beroepsrollen in voor de kwaliteit van zijn eigen werkuitvoering.
5.4. De jonge professional werkt accuraat, met aandacht voor alle relevante details.
5.9. Wanneer de jonge professional in een (project)team functioneert, dan hanteert hij zijn inzicht in de verschillende rollen die voorkomen in zulk samenwerkingsverband.
6. BEROEPSROL: CREATOR (specifiek MM)
6.D De jonge professional structureert, presenteert en visualiseert inhoud doelgroepgericht, zodanig dat waardevolle en betekenisvolle informatie ontstaat.
6.E De jonge professional vertaalt interactieve scenario’s naar een functionele en ergonomische user interface.
6.4. De jonge professional verwoordt, verantwoordt, visualiseert en presenteert zijn ideeën en ontwerpen.
6.6. De jonge professional vertaalt functionaliteit naar een ergonomisch verantwoorde vormgeving.
Inhoud
- Flex interface in de RMA context
- Datatoevoer in een flex interface, via XML, via webservices
- gebruik van API's (aangeboden door derden, zelf schrijven)
- een Flex applicatie als communicatieplatform
- Applicatie personaliseren met CSS en transities
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
(1) De studenten werken in kleinere groepen aan een grote opdracht. Naast de technische oplossing (product), wordt de student ook beoordeeld op attitude gedurende het project (proces) en op de wijze waarop hij/zij kennis verwerkt en deelt met anderen. Voor zowel proces als product krijgt het volledige team 1 globale score. Deze globale beoordeling wordt individueel bijgestuurd door middel van peer-to-peer evaluaties.
(2) Het mondelinge examen (tweede examenkans) is gebaseerd op een verdere uitwerking van het project dat tijdens het jaar werd uitgewerkt.
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Tussentijdse evaluatie | | 100% | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen met computer | | 100% |