Hoofdpagina | Bachelor in het informatiemanagement en de informatiesystemen
Webtechnologie 4
Docenten
Onderwijsvorm
- Groepswerk
- Werkcollege
- Zelfstudie
- Oefensessie
Begincompetentie
eindcompetenties van de opleidingsonderdelen Webtechnologie 1 & 2
Eindcompetentie
INFORMATIEBEHEERDER
1.C. De jonge professional organiseert de informatie-infrastructuur.
1.5. De jonge professional vertaalt technische specificaties naar een procedureel of object-georiënteerd script.
1.10. De jonge professional wendt nieuwe technieken en softwarepakketten aan binnen de beroepscontext.
COMMUNICATOR
2.B. De jonge professional bepaalt voor een vooropgestelde boodschap en doelgroep de aangewezen communicatiekanalen en vormt daarvoor een geschikte communicatiestructuur.
2.1. De jonge professional communiceert vlot, durft vragen stellen, kan probleemoplossend denken en durft hulp inroepen bij het bespreken van een opdracht.
2.4. De student functioneert constructief in een (multicultureel, multidisciplinair) team, met respect voor de inbreng van de anderen.
ORGANISATOR/COÖRDINATOR
3.A. De jonge professional analyseert volgens de basisregels van projectmanagement elke nieuwe beroepsspecifieke opdracht, pakt deze planmatig aan en bereikt hiermee een oplossing.
Hij stelt daarvoor werkbare procedures op voor zichzelf, voor medewerkers, voor de leidinggevende en bevordert op die manier ook het doelgerichte en planmatige handelen bij anderen.
3.3. De jonge professional maakt een werkplanning op en volgt deze ook effectief.
KWALITEITSBEWAKER
5.A. De jonge professional staat bij de uitoefening van de verschillende beroepsrollen in voor de kwaliteit van zijn eigen werkuitvoering.
5.9. Wanneer de jonge professional in een (project)team functioneert, dan hanteert hij zijn inzicht in de verschillende rollen die voorkomen in zulk samenwerkingsverband.
CREATOR
6.E. De jonge professional vertaalt interactieve scenario’s naar een functionele en ergonomische user interface.
6.6. De student vertaalt functionaliteit naar een ergonomisch verantwoorde vormgeving.
Inhoud
De studenten bouwen in kleine groepen een volledige "rich internet applicatie".
kennismaking Flex framework, MXML en AScript
werken met de basiscomponenten: tekst, beeld, knoppen, tabellen, formulieren, ...
gebruiken van containers
datatoevoer in een flex interface, via XML, via webservices
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Uitrustings- en werkmateriaal
- Praktijkmateriaal
- Toegepaste Software
Evaluatie
Eerste examenkans:
De studenten werken in kleinere groepen aan een grote opdracht. Naast de technische oplossing (product), wordt de student ook beoordeeld op attitude gedurende het project (proces) en op de wijze waarop hij/zij kennis verwerkt en deelt met anderen. Voor zowel proces als product krijgt het volledige team 1 globale score. Deze globale beoordeling wordt individueel bijgestuurd door middel van peer-to-peer evaluaties en reflectie gesprekken.
Tweede examenkans:
Het mondelinge examen is gebaseerd op een verdere uitwerking van het project dat tijdens het jaar werd uitgewerkt.
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Tussentijdse evaluatie | | 100% | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen met computer | | 100% |