Hoofdpagina | Bachelor in het informatiemanagement en de informatiesystemen
Webtechnologie 3
Docenten
Onderwijsvorm
- Groepswerk
- Werkcollege
- Zelfstudie
- Oefensessie
Begincompetentie
De eindtermen van de opleidingsonderdelen: Webtechnologie 1 en Hogere programmeertalen 2
Eindcompetentie
INFORMATIEBEHEERDER
1.C. De jonge professional organiseert de informatie-infrastructuur.
1.3. De jonge professional stelt functionele specificaties op en zet deze om in passende proces- en gegevensarchitecturen
1.5. De jonge professional vertaalt technische specificaties naar een procedureel of object-georiƫnteerd script.
1.7. De jonge professional maakt in een Client/Server omgeving een applicatie volgens een gescheiden lagenmodel (3-tier), d.w.z.:
- een user interface uitwerken en beoordelen met oog voor ergonomische, functionele en communicatieve aspecten,
- bedrijfslogica implementeren met technieken zoals serverside scripting
- een databank construeren en aanspreken volgens de geldende regels.
Inhoud
De student krijgt een eerste kennismaking met dynamische webpagina's voor de aanmaak van een e-business site.
De eerste weken wordt een kort overzicht gegeven van
- server-side-scripting aan de hand van voorbeelden.
- de bestaande scripting-componenten en hoe men deze kan toepassen.
- de koppeling tussen een website en een databank.
Bij dit alles gaat de aandacht voornamelijk naar de web-technische kant van de dynamische sites. Na deze inleiding op dynamische webpagina's moeten de studenten deze kennis, samen met hun kennis uit andere vakken gebruiken en toepassen om een goed gestructureerde en gebruiksvriendelijke dynamische site te bouwen. Daarbij zal de student, vertrekkende van de basiskennis, probleemoplossend zijn/haar kennis verder moeten uitbreiden door zelfstudie.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Uitrustings- en werkmateriaal
Evaluatie
De studenten moeten een proces portfolio aanleggen waarover gedurende de werkcolleges wordt gereflecteerd. De studenten werken in kleinere groepen aan een opdracht. Naast de technische oplossing van de "dynamische website", wordt de student ook beoordeeld op attitude (stiptheid, planning, teamwerk, ...) en op de wijze waarop hij/zij kennis verwerkt en deelt met anderen.
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Opdrachten | | 100% | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | | 100% |