Hoofdpagina | Bachelor in het informatiemanagement en de informatiesystemen
Webtechnologie 2
Docenten
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindtermen secundair onderwijs
Eindcompetentie
INFORMATIEBEHEERDER
1.A. De jonge professional spoort met de gepaste ICT-tools alle soorten informatiebronnen op, selecteert daarin efficiënt de relevante gegevens, verwerkt deze tot in beroepscontext direct bruikbare informatie en doet deze doorstromen naar anderen.
Voor de rol van informatiebeheerder is dit (1.5):
1. De jonge professional vertaalt technische specificaties naar een procedureel of object-georiënteerd script: de student leert dit aan met actionscripting in flash.
ORGANISATOR/COÖRDINATOR
3.B. De jonge professional plant zijn werk, stelt prioriteiten en haalt deadlines, ook als hij onder (zware) stress staat.
Voor de rol van organisator/coördinator is dit (3.2):
1. De jonge professional onderscheidt hoofd- en bijzaken, en stelt op basis daarvan prioriteiten.
KWALITEITSBEWAKER
5.A. De jonge professional staat bij de uitoefening van de verschillende beroepsrollen in voor de kwaliteit van zijn eigen werkuitvoering.
Voor de rol van kwaliteitsbewaker zijn dit (5.4, 5.6):
1. De jonge professional werkt accuraat, met aandacht voor alle relevante details: de student heeft aandacht voor de structuur, syntax en kenmerken van beeld en beweging voor flash, beeldkenmerken (kleur, compositie,...) voor photoshop.
2. De jonge professional spoort analytisch en gestructureerd de oorzaken van problemen op en stelt definitieve oplossingen voor: de student doet dit op basis van oefeningen en taken.
Inhoud
FLASH
Aan de hand van lespakketten worden de verschillende aspecten van flash-animaties en -websites aangeleerd en toegepast
DEEL 1: FLASH - Inleiding Flash - Tekenen - Symbolen in Flash - Animaties - Masking en timeline effects in Flash - Importeren - Publishing
DEEL 2: Action scripting: basisbeginselen programmeren - eigenschappen en methoden - functies - events en eventhandlers - kernklassen (Array, Math,...) - klassen (Mouse, ...)
PHOTOSHOP
Basisgebruik van grafisch pakket en aanleren van basistechnieken ivm afbeeldingen.
Uitgebreidere functies: kleuren, afbeeldingen en formaten, retouchetechnieken, masks, layers, filters, webafbeeldingen.
Studenten maken verschillende opdrachten en lichten die toe.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Schriftelijk examen met computer | | 85% | Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Tussentijdse evaluatie | | 15% | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen met computer | | 100% |