Hoofdpagina | Bachelor in het informatiemanagement en de informatiesystemen
Marketingcommunicatie
Docenten
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindcompetenties secundair onderwijs
Eindcompetentie
1. BEROEPSROL: INFORMATIEBEHEERDER
1.A. De jonge professional spoort met de gepaste ICT-tools alle soorten informatiebronnen op, selecteert daarin efficiënt de relevante gegevens, verwerkt deze tot in beroepscontext direct bruikbare informatie en doet deze doorstromen naar anderen.
Voor de rol van informatiebeheerder betekent dit:
1.1 De jonge professional bepaalt de concrete informatie- en communicatiebehoefte, op basis van de strategische, tactische en/of operationele plannen van de opdrachtgever.
2. BEROEPSROL: COMMUNICATOR
2.B De jonge professional bepaalt voor een vooropgestelde boodschap en doelgroep de aangewezen communicatiekanalen en vormt daarvoor een geschikte communicatiestructuur.
Voor de rol van communicator betekent dit:
2.6. De jonge professional documenteert beroepsspecifieke informatie, ideeën, problemen en oplossingen en communiceert deze zowel aan specialisten als aan leken (zowel schriftelijk als via een presentatie).
2.7. De jonge professional bepaalt voor een specifieke boodschap en doelgroep, de meest geschikte communicatiekanalen.
3. BEROEPSROL: ORGANISATOR/COÖRDINATOR
3.B. De jonge professional plant zijn werk in tijd, stelt prioriteiten en haalt deadlines, ook als hij onder (zware) stress staat.
Voor de rol van organisator/coördinator betekent dit:
3.2. De jonge professional onderscheidt hoofd- en bijzaken, en stelt op basis daarvan prioriteiten.
Inhoud
Marketingmix, geïntegreerde marketingcommunicatie, merkenbeleid, doelgroepen, doelstellingen.
Marketingcommunicatieinstrumenten: reclame, public relations, sponsoring, verkooppromoties, direct marketing, e-communicatie.
Nieuwe trends in marketingcommunicatie.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Handboeken
Evaluatie
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Opdrachten | | 30% | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Mondeling examen | | 70% | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Opdrachten | | 30% | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | | 70% |