Hoofdpagina | Bachelor in het informatiemanagement en de informatiesystemen
Hogere Programmeertalen 1
Docenten
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Basisstructuren van een programmeertaal.
Eindcompetentie
INFORMATIEBEHEERDER
Voor de rol van informatiebeheerder zijn dit (1.2, 1.3, 1.5):
1. De jonge professional zet functionele specificaties om naar een praktische implementatie.
2. De jonge professional stelt functionele specificaties op en zet deze om in passende proces- en gegevensarchitecturen: basis.
3. De jonge professional vertaalt technische specificaties naar een objectgeoriënteerd script.
KWALITEITSBEWAKER
5.A. De jonge professional staat bij de uitoefening van de verschillende beroepsrollen in voor de kwaliteit van zijn eigen werkuitvoering.
Voor de rol van kwaliteitsbewaker zijn dit (5.4, 5.6):
1. De jonge professional werkt accuraat, met aandacht voor alle relevante details.
2. De jonge professional spoort analytisch en gestructureerd de oorzaken van problemen op en stelt definitieve oplossingen voor.
Inhoud
OBJECT-GEÖRIENTEERD DENKEN:
Klasse, Object, Private en Public, Constructor, Encapsulation, Inheritance, Aggregation, Polymorfisme.
JAVA-TAAL:
Arrays, Strings, basis Swing, de bibliotheek van standaardklassen (collection-klassen), exception handling.
Voorbereiding op 3-tier model.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Schriftelijk examen met computer | | 100% | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen met computer | | 100% |