Hoofdpagina | Bachelor in het informatiemanagement en de informatiesystemen
Engels 2
Docenten
- Gyselen Marie Christine
- Moonen Nathalie
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindcompetenties Engels 1 trajectschijf 1 IMS
Eindcompetentie
2. BEROEPSROL: COMMUNICATOR
2.A. jonge professional communiceert omtrent een project zowel mondeling als schriftelijk, in het Engels, professioneel met alle betrokken partijen.
2.2. De jonge professional kan zijn project vlot duiden, alsook de wijze waarop de invulling ervan tot stand kwam. Hij geeft een onderbouwde presentatie over de inhoudelijke en technische facetten van het werk.
2.4. De jonge professional functioneert constructief in een (multicultureel, multidisciplinair) team, met respect voor de inbreng van de anderen.
2.5. De jonge professional communiceert in het Engels, zowel mondeling als schriftelijk, met medewerkers.
3. BEROEPSROL: ORGANISATOR/COÖRDINATOR
3.B. De jonge professional plant zijn werk, stelt prioriteiten en haalt deadlines, ook als hij onder (zware) stress staat.
3.2. De jonge professional onderscheidt hoofd- en bijzaken, en stelt op basis daarvan prioriteiten.
5. BEROEPSROL: KWALITEITSBEWAKER
5.A. De jonge professional staat bij de uitoefening van de verschillende beroepsrollen in voor de kwaliteit van zijn eigen werkuitvoering.
5.2. De jonge professional doet aan kwaliteitszorg: o.a. via het meten van resultaten (wat een bewezen positief effect heeft op kwaliteit).
5.4. De jonge professional werkt accuraat, met aandacht voor alle relevante details.
Inhoud
- Zelfstudie woordenschat uit "Thematische woordenschat Engels voor handel en economie": een selectie.
- Gebruik van kenniskaarten (mindmaps), rapporteren, presenteren en email.
- Studie van topics uit cursus met discussie en woordenschatoefeningen. De studenten kiezen uit de cursus ook twee topics waarin ze zich specialiseren: één waarover ze een presentatie geven, één waarover ze een rapport schrijven.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Handboeken
- Thematische Woordenschat Voor Handel en Economie Engels
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Sommige groepen volgen les in het eerste semester, andere in het tweede. Het examen wordt afgenomen in het semester waarin de lessen gevolgd worden.
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Tussentijdse evaluatie | | 40% | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Mondeling examen | | 60% | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | | 100% | Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Tussentijdse evaluatie | | 40% | Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Mondeling examen | | 60% |