Hoofdpagina | Bachelor in het informatiemanagement en de informatiesystemen
Frans 2
Docenten
- Opsomer Suzanne
- Planchar Chantal
- Moonen Nathalie
Onderwijsvorm
Begincompetentie
eindcompetenties Frans 1
Eindcompetentie
2. Beroepsrol: communicator
2.A. De jonge professional communiceert omtrent een project zowel mondeling als schriftelijk in het Frans professioneel met alle betrokken partijen.
2.2. De jonge professional kan zijn project vlot duiden, alsook de wijze waarop de invulling ervan tot stand kwam. Hij geeft een onderbouwde presentatie over de inhoudelijke facetten van het werk.
2.4. De jonge professional functioneert constructief in een (multicultureel, multidisciplinair) team, met respect voor de inbreng van de anderen.
2.5. De jonge professional communiceert in het Frans zowel mondeling als schriftelijk, met medewerkers.
3. Beroepsrol: organisator/ coördinator
3.B. De jonge professional plant zijn werk, stelt prioriteiten en haalt deadlines, ook als hij onder (zware) stress staat.
3.2. De jonge professional onderscheidt hoofd -en bijzaken, en stelt op basis daarvan prioriteiten.
5. Beroepsrol: kwaliteitsbewaker
5.A. De jonge professional staat bij de uitoefening van de verschillende beroepsrollen in voor de kwaliteit van zijn eigen werkuitvoering.
5.2. De jonge professional doet aan kwaliteitszorg o.a. via het meten van resultaten (wat een bewezen positief effect heeft op de kwaliteit).
5.3. De jonge professional bouwt een kwaliteitsvolle redenering, waarbij hij rekening houdt met beroepsspecifieke inzichten, ervaringen, bevindingen en gewoonten.
5.4. De jonge professional werkt accuraat, met aandacht voor alle relevante details.
5.9. Wanneer de jonge professional in een (project)team functioneert, dan hanteert hij zijn inzicht in de verschillende rollen die voorkomen in zulk samenwerkingsverband.
De student verwerft de nodige grammatica en taalstructuren om bovenstaande competenties te bereiken.
Inhoud
Het vak Frans 2 is erop gericht om zowel schrijfvaardigheid als mondelinge communicatieve vaardigheid in het Frans te trainen a.d.h.v. o.m. grammaticatopics, actueel tekstmateriaal, presentaties, klasdiscussies, klasgesprekken.
Daarnaast doorlopen de studenten in zelfstudie een reeks grammaticahoofdstukken van Explio niveau 'Grammaire 3' (www.explio.com).
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Handboeken
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Sommige groepen volgen les in het eerste semester, andere in het tweede. Het examen wordt afgenomen in het semester waarin de lessen gevolgd worden.
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Tussentijdse evaluatie | | 40% | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Mondeling examen | | 60% | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | | 100% | Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Tussentijdse evaluatie | | 40% | Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Mondeling examen | | 60% |