Hoofdpagina | Bachelor in het informatiemanagement en de informatiesystemen
Engels 1
Docenten
- Vliegen Rita
- Jacobs Greet
- de Badts Joyce
- Moonen Nathalie
Onderwijsvorm
- Werkcollege
- Zelfstudie
- Oefensessie
- Groepswerk
Begincompetentie
Eindtermen secundair onderwijs
Eindcompetentie
2. Beroepsrol: COMMUNICATOR
2.A.
De jonge professional communiceert omtrent een project zowel mondeling als schriftelijk, in het Engels.
2.2.
De jonge professional kan zijn project vlot duiden, alsook de wijze waarop de invulling ervan tot stand kwam. Hij geeft een onderbouwde presentatie over de inhoudelijke en technische facetten van het werk.
2.4.
De jonge professional functioneert constructief in een (multicultureel, multidisciplinair) team, met respect voor de inbreng van de anderen.
2.5.
De jonge professional communiceert in het Engels, zowel mondeling als schriftelijk, met medewerkers, klanten, opdrachtgevers, ….
3. Beroepsrol: ORGANISATOR
3.B.
De jonge professional plant zijn werk in tijd, stelt prioriteiten en haalt deadlines, ook als hij onder (zware) stress staat.
3.2.
De jonge professional onderscheidt hoofd- en bijzaken, en stelt op basis daarvan prioriteiten.
5. Beroepsrol: KWALITEITSBEWAKER
5.A.
De jonge professional staat bij de uitoefening van de verschillende beroepsrollen in voor de kwaliteit van zijn eigen werkuitvoering.
5.2.
De jonge professional doet aan kwaliteitszorg o.a. via het meten van resultaten (wat een bewezen effect heeft op de kwaliteit).
5.3.
De jonge profesional bouwt een kwaliteitsvolle redenering, waarbij hij rekening houdt met beroepsspecifieke inzichten, ervaringen, bevindingen en gewoonten.
5.4.
De jonge professional werkt accuraat, met aandacht voor alle relevante details.
5.8.
De jonge professional gaat discreet en ethisch om met informatie.
De student verwerft woordenschat en taalstructuren om bovenstaande competenties te bereiken.
Inhoud
Zelfstudie woordenschat uit "Thematische woordenschat Engels voor handel en economie": een selectie.
De cursus omvat spelling, grammatica ("tenses", "conditions", "passive"), teksten met oefeningen op woordenschat, lees-, spreek- en schrijfvaardigheid
Studenten geven een presentatie per twee.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Cursussen
Handboeken
- Thematische Woordenschat Voor Handel en Economie Engels
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Sommige groepen volgen les in het eerste semester, andere in het tweede. Het examen wordt afgenomen in het semester waarin de lessen gevolgd worden.
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Tussentijdse evaluatie | | 20% | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Schriftelijk examen | | 80% | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen | | 100% | Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Tussentijdse evaluatie | | 20% | Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Schriftelijk examen | | 80% |